nattis01 skrev 2010-06-22 08:17:43 följande:
Då missuppfattade jag din BF. Jag har precis gått in i vecka 28, vilket känns bra eftersom jag hade mycket förvärkar och var rädd att bebisen skulle komma för tidigt. Jag har en son på 2,5 år och med andra barnet finns det inte lika mycket tid att slappa som jag gjorde då jag väntade honom :). Så du går också på BVC i Vellinge, så kul! vad heter din barnmorska? Härligt för dig att bo i Höllviken så nära stranden nu under sommaren...
Oj då, det låter inte så kul. Min syster hade det så under båda sina graviditeter och fick va inlagd en del, men barnen va kvar till v 37 resp 36 så allt gick bra. Han i v 36 fick ligga i kuvös någon dag bara men sen bli sondmatad några veckor innan han kunde börja äta själv, men annars gick allt toppen. Så vi hoppas din knodd stannar några veckor till, så ni slipper börja med en massa veckor på sjukhus.
Vart har du tänkt föda?
I Vellinge hade jag en barnmorska som hette Armie, (blond jättemysig) men hon var bara vikarie fick jag veta sist jag var där så nu fick jag byta.. Kändes lite jobbigt för jag gillade henne och kände förtroende, men nu när jag ringde och bokade tid för v. 25-kontrollen fick jag en som jag tror hette Margareta. Vet du vem det är? Jag hoppas hon är bra.. Vem har du?
Jag har även träffat en Anna på akupunktur, hon verkar också bra.
Ja det är härligt att bo i Höllviken, och just nu hyr vi ett hus (ska bygga till hösten) bara tre hus från stranden så det är verkligen lyx!! Så lär man ju aldrig bo igen haha!
Hoppas verkligen på en fin sommar!
Hur har du mått annars? Ingen foglossning eller så? Jag hoppas så att jag ska slippa det, verkar inte alls kul..
Vill också va i v 28! Känns som tiden står still just nu. Blev dessutom flyttad till BF 23 nov, så tiden har verkligen stannat upp.. Men min bästa vän som har BF i slutet av augusti så jag får lägga min längtan på hennes lille knatte så länge.