Doseringsburk?
Jag är på jakt efter en doseringsburk till ersättning/välling.
Var finns dom och köpa? Gärna på nätet om någon har nåt tips!
Jag är på jakt efter en doseringsburk till ersättning/välling.
Var finns dom och köpa? Gärna på nätet om någon har nåt tips!
Tupperware har en bra med skopa i locket. Kankse inte den billigaste, men rekommenderas.
Förutom tupperwares jättebra har jag sett sådana på Ica, Coop osv fast då kallas de vällingdoserare. På Ica kostar den typ 25 kr
Vad menas med/vad är en doseringsburk?
Här kan du köpa en vällingdoserare:
Köpte också en på ICA men den är ju helt kass, dels är locket svårt att ta av, den snurrar dåligt och så är hålet ganska stort och öppningen klumpig.
När jag köpte en Nuby-flaska så fick jag med en doserare (för en flaska då), men den är perfekt att ha med i skötväskan och har ett jättebra lock och helt lagom öppning. Vet inte om man kan köpa den separat dock =/
xn--bebistrjan-kcb.com/bilder/st_tommeetippee_pulverbehallare.jpg
Sådär ser min ut, fast det är inte det märket..
xn--bebistrjan-kcb.com/bilder/st_vallingdoserare.jpg
Finns även en sån variant som ser lite bättre ut än Bambinos.
xn--bebistrjan-kcb.com/default.asp&Meny_Id=923
(Ganska långt ner på sidan finns själva produkterna, inte enbart bilderna)
Här finns en sort, har inte provat själv men den ser ju smidig ut
http://www.onetex.se/
jag har själv en från tupperware, har dock inte hunnit använda den än då bebis fortfarande jäser i magen.
men jag har många kompisar som också har tupperwares doserare och är super nöjda!
Har jobbat mig igenom några doseringsburkar nu, och har litet input i ämnet
Började med bambinos. Jättebra för grötpulver, men när jag skulle ha det till ersättningspulvret i en flaska så var det locket litet jobbigt att böja bort, och eftersom det stora locket i burken var platt på insidan så var det besvärligt att få ut pulvret. Grötpulver är mer "lättrinnande", så det var lättare.
Nästa jag provade var en från Ullared. Lilla locket satt i ett gångjärn, så det var inget problem. Men varje fack var ganska litet, och samma problem med platt lock.
Såg Tupperwares burk, såg väldigt praktisk ut. Men det var länge sedan någon jag känner hade demonstration, och jag vet ingen som säljer heller. Så jag köpte en från mede/meda eller liknande på babyproffsen (inte medela). Vit och gråblå i färg, svagt kupad invändigt vilket gör att pulvret inte fastnar lika lätt.
Fast kommer jag över en tupperware-burk så köper jag hellre den