• ÅzaLu

hyra rullstol

hejsan är det någon som vet om man kan hyra rullstolar o vart någonstan, bor i närheten av Lund i Skåne!!

• Svar på tråden hyra rullstol
  • ellebelle

Bor du i Lunds kommun och varför behöver du rullstolen? Är du själv i behov av en rullstol lånar de flesta kommuner ut dem, men det beror på behovet.

• ÅzaLu
    ellebelle skrev 2010-05-27 16:42:53 följande:
    Bor du i Lunds kommun och varför behöver du rullstolen? Är du själv i behov av en rullstol lånar de flesta kommuner ut dem, men det beror på behovet.
    nä jag bor i Svalövs kommun... jag behöve ren rullstol pga av jkraftiga foglossningar, jag får gå på kryckor men har svårt att gå längre sträckor.. en rullstol hade variot bra så man kunde komma ut lite mer o röra på sig =)
  • ellebelle

Ring till en arbetsterapeut i din kommun och hör omk du kan få låna en rullstol, vet inte vad de har för policy i Svalöv, men det borde inte vara omöjligt. Jag jobbar i Lunds kommun och här har vi lånat ut rullstolar till gravida med kraftiga foglossningar.
    Telefonnummer kan du kanske hitta på kommunens hemsida, annars kan du alltid ringa kommunens växel och be att få bli kopplad. Får du inte låna där kan de kanske hänvisa dig till deras hjälpmedelsföretag som kanske hyr ut rullstolar.
    Hoppas det löser sig för dig!

• Lioal

Rullstol kan förskrivas av arbetsterapeuten på orten, kontakta din VC/sjukgymnast så kan de berätta vart du ska vända dig.

Svar på tråden hyra rullstol