• Alva85

Hur täta sammandragningar är normalt, v.32

Har sedan igårkväll haft regelbundna sammandragningar hela natten och under dagen. Lillkillen kickar massa mellan sammandragningarna med. Hur mkt sammandragningar kan man egentligen räkna med ha utan att behöva oroa sig? Är väldigt obehagligt men gör inte vidare ont. Är som sagt bara i v.32 så långt kvar till förlossning. Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Hur täta sammandragningar är normalt, v.32
  • Kristall07

puffar här! Har samma fråga!

• namera

Lugnar det ned sig om ni vilar? Om det inte gör ont bör det inte vara några problem, men är man orolig ska man ringa till sin barnmorska eller till Förlossningen (där svarar de dygnet runt, året runt) och rådgöra. Det är det de finns till för och de är duktiga på att hjälpa.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Fidelia

Har oxå massa sammandragningar, är i v.33, men inte sett röken av någon slempropp..
    Dock har sammandragningarna börjat kännas mer neråt nu.. mer som mensvärk...
    Livmodern tränar väl mer o mer på slutet...

Hur regelbundna sd har du... som ngn skrev här uppe, ring o kolla bara. Tror inte du behöver oroa dig ännu...

• Mimmi P

Jag tycker nog att du ska ringa och kolla om de är regelbundna och hålle ri sig över längre tid. Att de inte gör ont är förhoppningsvis ett bra tecken men det kan vara så att de påverkar tappen trots att de inte gör ont.

Bättre att ringa en gång för mycket! 

• NobodysFool

när jag var i v36 så hade jag sammandragningar var fjärde minut ..var på ett ctg och undersöktes men de gjorde inte ont utan var mer obehagliga eftersom det kändes rätt konstigt när det hände.
    Läkaren sa att det inte var något konstigt utan det behöver inte betyda att det ska hända något tidigare och att man kan till och med gå över bf..de tär inte ovanligt.
    om de börjar göra ont och blir intensivare det är då man ska fundera på att ringa efter info. om du lägger dig i ettvarmt bad och de försvinner så är det ingen fara för riktiga värkar känns fortfarande ...det var det rådet jag fick.
    det är bara jobbigt för jag har haft regelbundna sammandragningar sen v32 och man blir trött och irreterad.. men hoppas du fick lite svar

Svar på tråden Hur täta sammandragningar är normalt, v.32