Anna Panna skrev 2010-06-07 09:55:43 följande:
Såg din tråd och att du funderade på Kokkari - såg sedan att du bokat till Parga och tänkte NEJ jag måste få säga mitt om Kokkari först. Och så har du ändrat till Kokkari.
Vi tog en restresa till Samos för 8 år sedan och vi ser fortfarande tillbaka på resan med ett leende. Vi hade barn men lämande dem hemma för en vecka på tu man hand och Kokkari är perfekt just för det. Vi åkte i slutet på augusti - när åker ni? Stranden inne i byn är inte så mysig men helt ok för ett snabbt dopp, tar man däremot en promenad på cirka 20 minuter så finns det två fina stränder utanför byn där det ligger ett par tavernor och det är lugnt och skönt.
Byn är mysig med tavernor i hamnen, lite gränder och en lagom mängd med barer att slinka in på för en liten drink eller två..... Det fanns då ett diskotek men det var stängt för säsongen vilket inte gjorde oss något då vi åkte dit för att bara vara......
En dag tog vi en vanding upp i bergen till en by där vi åt lunch och strosade lite, sedan vandring tillbaka - en härlig dag men krävdes mycket vatten. Vi gick genom områden som hade härjats av skogsbrand 1 - 2 år tidigare, karkt och lite kusligt men samtidigt intressant. På grund av allt vatten som vi drack så har jag nog "gödslat" bakom varannat träd så nu lär det nog vara grönt och fint igen

))))
För övrigt så gjorde vi inte så mycket mer än låg på stranden och åt god mat på kvällen, det var vad vi behövde och var ute efter men jag tror att man kan se mycket fint om man hyr en bil och åker runt lite. Just Kokkari är mysigt och lugnt men har inte så mycket mer att erbjuda än bad och mat.
Hoppas ni får en underbar resan - skriv gärna och berätta vad ni tyckte!!!!
Kramar från en som reser till Korfu om 1 vecka - får se vad jag tycker om det sedan..... Nu åker vi med 3 barn så det blir en annan typ av resa........
Åh! Tack så jättemkt för din fina resebrskrivning! Nu ser jag ännu emr fram emot resan! Vi åker i början av juli, jag är lite rädd för att det skall vara för varmt, men augusti brukar ju vara ännu varmare så om ni tyckte att det var ok måst eja gju också tycka det. Härligt att höra om allt mysigt, nu känns det verkligen som man träffat rätt!
Ha en finr esa till Korfu också, ska bli spännande att höra hur det var där inför framtida resor!
KRam!