• LilaRos

Babysemp 2 storpack???

Under tiden vi kört med babysemp 2 så har det funnits storpack. Kanon, ger lite mer än 12l blandat! mao slippa alla ton pappkartonger och ett tomt packet var och varannan dag. Billigare med dessutom!
    Men vad har hänt? De har ändrat alla förpackningar och tagit port storpacket??
    Det som var så bra!
    Någon som vet om det kommer tillbaka storpack eller om det är borta för att vara borta?

Sambon köpte dessutom babysemp med dendär bakteriegrejen.. Vad är det förnågot?
    Är den för något speciellt? Eller kan man hoppa mellan den och den vanliga bara sådär?

• Svar på tråden Babysemp 2 storpack???
  • tes 75

ånej, är storpacket borta? att de alltid ska krångla med ersättningarna.. har andra barnet nu, som är 2,5 månad, som precis som brorsan föds upp på ersättning. angående aktiv bakteriekultur så är det snälla magbakterier som sägs motverka allergier etc, så det kan man ge hur mycket man vill. dyrt är det dock. vi droppar i semper magdroppar i ett mål ersättning/dag, som är samma sak som att köpa den med aktiv bakteriekultur.

på sempers hemsida kan man se info om deras bröstmjölksersättningar om man går in på deras avdelning för sjukvårdspersonal. ska kolla där om det står nåt om storpacken babysemp 2.
  • tes 75

jo, en anna sak de också ändrat när de bytte förpackningar är fettsammansättningen. nu är det kokosfett i! det känns ju sådär. och inte står det nåt på paketen heller att det är nytt recept..

• Veronica27

Åhnej! Det undrar jag också, vill fortsätta med storpacken!

• LilaRos

Jagade runt som en galning, känns det som. Fick det sista hela storpacket på willys.
    Men det 900g, är det de som blir 4l blandat? Det är det ända jag sett i butikerna..

• tes 75
    LilaRos skrev 2010-06-01 07:56:07 följande:
    Jagade runt som en galning, känns det som. Fick det sista hela storpacket på willys.
    Men det 900g, är det de som blir 4l blandat? Det är det ända jag sett i butikerna..
    7,3 liter ser det ut som om det står på paketet på bilden. man får väl be butiken man handlar i att ta in det kanske, om de brukat ta in det gamla storpacket.
Svar på tråden Babysemp 2 storpack???