• Elenas hasselbackspotatis 86

Annorlunda restauranger GÖTEBORG?!

Söker tips på roliga, bra, fina, trevliga restauranger i Göteborg där man kan äta annat än Thai-mat eller en köttbit med pommes...

Gärna en spännande miljö och en annorlunda atmosfär o trevlig personal :)

Min man och jag var på restauranger och åt ganska ofta förr, men vi har tröttnat på utbudet och de lite tråkiga ställena, nu frågade han mig om jag ville gå ut och äta imorgon och självklart svarade jag ja - men allt är under förutsättning att jag hittar ett toppen ställe!!

Vet ni några små guldkorn? Jag är intresserad av att få massa tips om all slags mat från ALLA kulturer och specieliseringar (ex vegetariskt, eller gött kött eller fisk etc). Buffé är så otroligt gott också. 

Nån som vet nån superbra grekisk restaurang i stan??

• Svar på tråden Annorlunda restauranger GÖTEBORG?!
  • Zecilia

Grill del Mundo! Där har du verkligen ett annorlunda koncept!

• maraug

Bistro Cyrano på Prinsgatan i Linné är en personlig favorit sedan många år. Där kan ni få tre rätters a la fransk bistro för 295 kr. Gott och prisvärt tycker jag iaf.

En bra grekiskt restaurang är Lilla Tavernan på Olivedalsgatan också i Linné. Enkelt men med atmosfär och gott.

Jag var senast på restaurang Familjen på Akrivgatan. Mycket bra. Samma koncept som Cyrano men med fokus på svensk husmanskost.

Sjöbaren i Haga är ett mysigt ställe om ni vill äta fisk eller skaldjur utan att bli fullständigt ruinerade.

Lycka till. Hoppas ni hittar ngt trevligt.

• HelenaMM

Jätteräkmackorna på Heaven 23 (högst uppe i Gothia Towers) är vansinnigt goda! Köket i övrigt är också bra och utsikten antagligen bäst i stan.
    Egg and Milk på Övre Husargatan är är en "diner" som bl a serverar riktigt smaskiga amerikanska bruncher med bagels, pannkakor, bacon, fruktsallad osv.
    Har också alltid gillat Pasta Contorni på Nordenskiöldsgatan.

Svar på tråden Annorlunda restauranger GÖTEBORG?!