• Anonym (jagg)

Ni som tog dagen-efter-piller o fick tidig mens efteråt......

....fick ni mens nummer två (efter pillret) i ordinarie tid eller följde den mönstret efter den tidiga mensen?

Blev lite rörigt hoppas ni förstår....

Brukar nämligen alltid få mensen med en månads mellanrum -3 dagar. Efter dagen-efter-pillret kom dock mensen en vecka tidigare... om jag ska fortsätta på det mönstret så är min mens sen tre dagar....

• Svar på tråden Ni som tog dagen-efter-piller o fick tidig mens efteråt......
  • Anonym (jagg)

puffar

• Anonym (jagg)

puffar

• Anonym (jagg)

puffar igen....

Fick inte mens om den skulle följa mönstret efter den tidiga mensen. Gjorde gravtest som visade negativt.

Alltså ska jag ha mens några dagar innan den 5:e.

Vilket betyder att jag räknat helt fel med ägglossningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *gaaaah*

• Anonym (jagg)

puffar.....

finns det inte NÅGON som har erfarenhet av att få för tidig mens av dagen-efter-piller???

• Anonym (bipacksedel)

Har du läst på bipacksedeln? Vet du hur akut p-piller funkar? 

Om äl inte har inträffat vid samlag så skjuts äl upp. Det är rejält mer hormoner man stoppar i sig, blödningsrubbningar är jättevanligt. Mensliknande blödningar kan komma och gå. Det kan ta ett tag innan cykeln stabiliseras. Beroende på hur ens kropp reagerar på hormonerna.
    Det behöver alltså inte ha varit din riktiga mens som kom.
  • Anonym (jagg)
    Anonym (bipacksedel) skrev 2010-05-31 22:42:03 följande:
    Har du läst på bipacksedeln? Vet du hur akut p-piller funkar?  Om äl inte har inträffat vid samlag så skjuts äl upp. Det är rejält mer hormoner man stoppar i sig, blödningsrubbningar är jättevanligt. Mensliknande blödningar kan komma och gå. Det kan ta ett tag innan cykeln stabiliseras. Beroende på hur ens kropp reagerar på hormonerna. Det behöver alltså inte ha varit din riktiga mens som kom.
    Ja jag har läst bipacksedeln.

Jag har tagit piller innan och då har det inte varit några konstigheter.

Iallafall, fick ju mensen ca en vecka för tidigt. Om det inte var mensen, så har den ännu inte kommit. Då har det gått från 5 april tills nu. Himla lång menscykel isåfall.
    Nej, det var mensen som kom då. Bara att den var tidig. Det jag funderar mest på när min beräknade mens ÄR nu?

Fick mens innan piller: 5 april
    Fick mens efter piller: 28 april
    Nästa mens, 28 maj eller 5 juni????

om man räknar att min menscykel är exakt en månad
Svar på tråden Ni som tog dagen-efter-piller o fick tidig mens efteråt......