- Sitsen ser kort ut - hur lange tror ni ett barn (av normallangd) kan sitta bekvamt i sitsen? Tror ni det funkar till 3,5 ar?
Min stora är knappa 2 år nu och han sitter jättebra i vagnen. Han sitter inte och dinglar med benen som man kanske kan göra i andra vagnar, eftersom sittdelens chassi blir som ett litet fotstöd. Så självklart, ju längre han blir desto mer böjda kommer knäna att bli när han sitter där men han kommer ju då också att åka vagn mindre och mindre så det ser jag inte som ett problem. Jag tror att han kommer att sitta bra då oxå. Sen justerar man ju både suflett och fotdel för att få sittdelen att bli antingen lite kortare eller lite längre.
- Sover era barn skont i vagnen?
Absolut! Man får ju fullt ligglägge när man fäller, men de brukar sova kanon på att ha den på näst längst ner. Jag har bägge vända mot mig så har jag närmsta barnen lite lite upprätt så räcker det för att få riktigt mycket utrymme för bakersta barnet även om han sitter i det mest upprätta läget.
- Ni som anvant vagnen till nyfodd/a, hade ni liggdel eller kan en nyfodd ligga bekvamt i det vanliga satet?
Min yngsta var nog 4 månader när vi köpte vagnen så jag tog ingen liggdel. Har funkat kanon, har haft en tunn fårskinnsfäll för att "gosa till det".
- Om man sedan ska anvanda vagnen som singelvagn, forsvinner de nackdelar som manga verkar klagar pa (tung/svarstyrd/lang)?
Absolut!! Ibland om vi bara ska till lekplatsen så tar jag bara sätet för lillan i vagnen och lämnar hans säte. Det märks med en gång att vagnen blir än mer lättkörd. Jag tycker ju inte att den är speciellt tung eller svårstyrd även med båda barnen i. Kan gå och prata i telefonen och köra med en hand, men så märker jag oxå att det blir lite armträning med det funkar helt klart!
Innan vi hade den här så hade vi en bred vagn. Jag fick med nöd och näppe i och ur den ur bilen själv. Jag var tvungen att planera noga vart jag skulle och ibland kändes det bara jobbigt och bökigt. Den gick inte in i alla hissar heller. City Selecten däremot är lättare att få i och ur bilen än nån vagn jag haft tidigare (inkl. singelvagnar), den tar mindre plats (hade en UJ singel förut) och jag behöver aldrig ens tänka på vart vi ska eller vad vi ska göra. När vi packat mycket i bilen har vi kunnat skjuta in sätena bakom barnens bilbarnstolar nere i fotänden. Chassit i sin tur tar ju ändå så liten plats.
Behöver jag säga att jag älskar den här vagnen???