• Anonym (frågar?)

köra dagen efter?

Som sagt undrar kring hur ni andra där ute tänker kring detta med att köra bil efter att kvällen innan druckit alkohol. Jag tar gärna några glas vin nu i sommartid till mysiga grillkvällar, men det känns samtidigt lite jobbigt när man måste köra bil dagen efter.
    Hur mycket /lite dricker ni andra kvällen innan bilkörning?

• Svar på tråden köra dagen efter?
  • Frontline

Några glas vin är väl inga som helst bekymmer att köra dagen efter på, har jag festat rejält låter jag allt bilen stå till framåt eftermiddagen.
    Sen beror det ju på hur länge man dricker på kvällen/natten sitter man och festar till klockan 4 då tar det nog hela dagen innan man piggnar till men drar man 8-10 öl på kvällen fram till klockan 22 så känns det ok att köra framåt lunch...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sugar rush

håller med ovan talade..

men aj brukar tänka såhär att om ja e på fest och dricker sista groggen, codern, drinken, ölen kl. 01.00 så väntar jag till 13 dagen efter.. vet inte varför men de ha ja fått berättat för mig att så bör man göra haha.. om de har nån vetenskaplig grund vet aj däremot inte...

sen beror de ju klart på hur mycket man druckit.. tar man som ts säger ett par glas vin under kvällen så e man ju inte direkt full utan bara lite lätt berusad kanske och då borde man ju kunna köra fortare

Svar på tråden köra dagen efter?