• Hanah

Crocs till 2-åring. 14 cm lång fot, vilken storlek?

Det står inte på hemsidan där man beställer hur långa skorna är, bara storlek. Någon som vet vilken storlek som behövs om han har ca 14 cm lång fot.

Någon vars barn har crocs? Tycker barnet om dem?

• Svar på tråden Crocs till 2-åring. 14 cm lång fot, vilken storlek?
  • Cia o krabaten

Båda mina älskar sina crocs, 5 och 2 år.

Men vi har inte äkta.
    Upplever att storleken varierar mycket med vilket märke skorna är.
    Skulle tippa 23???
    Måste nästan provas på foten...
  • WhiteAngels

Sådana ska helst provas på foten eftersom där ska vara det där lilla extra.
    Alla mina tre barn 9 ,6,5 år och 2,5 år har sådana ,dock inte äkta.Men min 2 åring ligger på 25/26 i sina och han avgudar sina!

• BigMama08

Här hittar du mått: www.barnskospecielisten.se

Jag tippar på att 6/7 blir bra till honom.

Min 2-åring har crocs och är tokig i dem . Favoriterna helt klart. Han vill ha dem varje dag, i alla väder. Vilket inte går förstås.

• tuggummigirl

Min 2:åring älskar sina! Hon hade förra året oxå & redan då älska hon dem. Nu har vi köpt nya & slog på strl. 24 (strl. 5) & de sitter perfekt. Det är bättre att köpa dem irl eftersom dendär remmen man kan välja att ha bakom hälen är ojämnt på vissa skor & den remmen ska helst gå innanför själva hälen på skon - annars tappar barnen dem! Vet av erfarenhet!

• tuggummigirl

Har sett att man kan köpa sånna för 30:- på cityGross om ni har en sån affär i närheten

• Busbellan

Min dotters fot är lite drygt 15 cm och hon har storlek 8/9 i sina crocs så jag antar att du skulle kunna ta storlek 6/7

Mamma till Nora, August och Ella
  • Hanah

Ja, alltså Crocs är ju Crocs, o de finns inte på typ Citygross för 30 spänn. Då är det nån annan slags toffla.
    Min fråga handlade om just Crocs.

tuggummigirl skrev 2010-05-28 13:54:51 följande:
    Har sett att man kan köpa sånna för 30:- på cityGross om ni har en sån affär i närheten
    Måste kanske provas alltså? Finns ju större, och roligare, utbud på nätet.
Svar på tråden Crocs till 2-åring. 14 cm lång fot, vilken storlek?