Ja min son hade snuva i höften ett antal gånger mellan 4 och 11-12 år.
Första gången kunde han inte gå - vaknade en morgon och ville inte gå men hade inte ont i viloläge, bara när han stödde på benet.
Först trodde jag han skojade med mej ( hade en kompis som brutit benet o blivit gipsad -vilket var väldigt intressant) men förstod ju snart att han verkligen inte kunde gå.
Åkte direkt till barnsjukhuset som skickade till rtg och man gjorde ultraljud i ljumsken -jag misstänkte bråck.
Men man var ganska säker från början att det var snuva i ljumsken och det var det ju.
Det bildas vätska i mellan några hinnor i ljumsken och ganska vanligt speciellt på pojkar fram till tonåren.
Min kille var öronbarn och man sa att det kunde vara en orsak då man sett just dessa barn var överrepresenterade.
Vi blev inlagda några dygn på ortopeden de första åren för att han fick absolut inte belasta benet och det kunde vara svårt att klara hemma.
När han blev äldre förstod han ju bättre och kunde hantera kryckorna själv - på ortopeden fick han rullstol, vilket han tyckte var jätteroligt!
Varje tillfälle varade knappt en vecka - sen var det som vanligt- helt utan besvär tills nästa gång.
Under hans år var det 1 -2 ggr/ år.
Idag är han vuxen och har absolut inga men av det.
Behandlingen var alltså total vila och ingen belastning på benet - ingen medicin!