• Suck och suck

Present till studenter-anhöriga, till ett studentmingel?

Vad brukar man köpa för presenter till studenter, för ett sånt där studentmingel? Ni vet ett sånt där litet studentmingel i trädgården vid 17.00. tiden, där lite släktingar kombinerat med lite ungdomar bjuds.

• Svar på tråden Present till studenter-anhöriga, till ett studentmingel?
  • stinamaria

Jag tog studenten i onsdags och jag fick väldigt blandat med grejer=) Bla så fick jag smycken, en bok, duschtvål, parfym, smyckesskrin, en vas, två olika ljusstakar, ett presentkort på cervera och ett på lejonet och björnen, pengar och lite sånt måste säga att allt var väldigt uppskattat av mig så man kan nog ge lite allt möjligt

Annars är väl klassiska saker typ flytta hemifrån-grejer. vet man inte vad man ska köp så brukar presentkort på typ ikea, ngn inredningsbutik eller liknande vara vanligt.

• BuoBä

Om du är nära anhörig så skulle jag höra med föräldrarna om studenten önskar sig något smycke, glas, tallrikar eller liknande. Skulle då köpa present för ca 300-500 kr. Om du "bara" är vän med familjen eller lite mer avlägsen släkting skulle jag säga att en blombukett räcker, kanske med nån slant om du känner dig generös.

• Suck och suck

Jag funderade lite på en studentpresent där man ger ett presentkort i en erotisk butik, med massa gott-gott för den sexuella hälsan.
    Men det kanske inte är lämpligt?

• Suck och suck

Tack för tipsen förresten.

• BuoBä
    Suck och suck skrev 2010-06-04 01:24:00 följande:
    Jag funderade lite på en studentpresent där man ger ett presentkort i en erotisk butik, med massa gott-gott för den sexuella hälsan.

Nja, det beror väl på studenten och familjen. Och om man har den relationen med studenten att man kan prata om sånt.

Haha, jag kan bara tänka mig hur det skulle ha blivit om jag hade fått nåt sånt på min student. Jag hade nog helst velat sjunka genom jorden, och gästen ifråga hade fått onda ögat av min mamma.

• Suck och suck
    BuoBä skrev 2010-06-04 12:22:56 följande:

Nja, det beror väl på studenten och familjen. Och om man har den relationen med studenten att man kan prata om sånt.

Haha, jag kan bara tänka mig hur det skulle ha blivit om jag hade fått nåt sånt på min student. Jag hade nog helst velat sjunka genom jorden, och gästen ifråga hade fått onda ögat av min mamma.

Okej. Jag tänker bara på att unga är så "framme" nu för tiden, de är mer avancerade än jag var i den åldern.
    Det var frigjort under 80-talet också,
    men nu är det mer avancerat. (Fast mer frigjort vet jag inte?)
  • BuoBä
    Suck och suck skrev 2010-06-04 13:40:25 följande:
    Okej. Jag tänker bara på att unga är så "framme" nu för tiden, de är mer avancerade än jag var i den åldern.
    Det var frigjort under 80-talet också,
    men nu är det mer avancerat. (Fast mer frigjort vet jag inte?)
    Rent generellt är nog dagens ungdom informerade om mer avanderade saker, men det behöver ju inte betyda att just "din" student är särskilt erfaren. Så om du inte bestämt vet att han/hon skulle uppskatta en sex-relaterad present, så håll dig till säkra (småtråkiga) kort som blomsterkvastar och assietter.
  • stinamaria
    Suck och suck skrev 2010-06-04 01:24:00 följande:
    jag hade blivit glad för det och hade inte tyckt att det var pinsamt eller något att öppna framför släkten. Men jag har kompisar som hade tyckt att det var pinsamt att öppna när föräldrarna var med.
  • Suck och suck
    stinamaria skrev 2010-06-04 19:06:22 följande:
    jag hade blivit glad för det och hade inte tyckt att det var pinsamt eller något att öppna framför släkten. Men jag har kompisar som hade tyckt att det var pinsamt att öppna när föräldrarna var med.
    Vad bra att få lite synvinklar.
    Ett ställe som jag funderade på att ge presentkort till heter "Afrodites apotek". Jag tycker det är ett så underbart namn.
    Om man har konventionella föräldrar, så behöver man ju inte vara så tydligt när det heter så.
    Men nu är ju föräldrarna väldigt liberala.

Kul att du skulle bli glad stinamaria, då var jag inte helt fel ute.
Svar på tråden Present till studenter-anhöriga, till ett studentmingel?