• Linapina

Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?

Hejhej,

Tänkte kolla om det är fler som fått barn nyligen och vill försöka att komma i form?

Själv har jag hamnat i godis/glass/kak-träsket. Går lite promenader och så, men är nog ganska lat. (Just nu är jag lite glad inombords att det regnar ute så att jag slipper gå ut.)

Vi kanske kan peppa varandra? Om motion, nyttigare snacks och andra tips.

Jag fick mitt första barn den 26e mars, jag helammar och har ca 10kg kvar som jag gått upp under graviditeten.

Ska vi hjälpas åt? {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?
  • Orchido

Jag hänger gärna på här

• Linapina

Härligt! Har du något mål? Jag skulle vilja gå ner mina 10kg, men har hört att man inte ska gå ner i vikt för snabbt när man ammar?

• Orchido

Jag har väl typ 15 kg att gå ner, jag helammar också och ja, jag har hört det där med... att man inte ska rasa för fort i vikt, tror det hade något med att slaggprodukter går ut till modersmjölken, men jag är inte säker.
    Men att minska sockerintag är ju ett steg!

• Linapina

Jag vet inte om det har med amningen att göra, men jag är så himla godissugen - hela tiden! Svårt att sluta med det där jäkla sockret.

Innan jag blev gravid så körde jag med LCHF ett tag, det funkade jättebra för mig och min mage blev helt problemfri (den krånglar annars). Men nu när jag ammar vågar jag inte göra något så drastiskt. Jag snusade innan med, så om jag var godissugen så tog jag bara en snus, men det kan jag ju inte heller göra nu...

Tips på nåt annat man kan smaska på som är nyttigare? Nån som provat Nutrilette hunger control? Är det nåt man kan dricka när man ammar? För att få bort godissuget alltså.

• Charli

Hejsan!

Hänger på här jag också.
    Fick barn den 17:de april. Har stadigt gått ner 13 kilo, men nu är det stopp!!! Har ff 10 kilo kvar att gå ner.

Helammar så man är ju lite begränsad med vad man kan stoppa i sig. (Eller inte stoppa i sig kanske man kan säga)  Jag har kört GI förut, men man ska inte utesluta kolhydrater när man ammar. Kanske finns nån variant av GI man kan köra även när man ammar?

• Linapina
    Charli skrev 2010-05-28 16:12:24 följande:
    Hejsan!Hänger på här jag också. Fick barn den 17:de april. Har stadigt gått ner 13 kilo, men nu är det stopp!!! Har ff 10 kilo kvar att gå ner.Helammar så man är ju lite begränsad med vad man kan stoppa i sig. (Eller inte stoppa i sig kanske man kan säga)  Jag har kört GI förut, men man ska inte utesluta kolhydrater när man ammar. Kanske finns nån variant av GI man kan köra även när man ammar?
    Hej, vad kul!

Ja, man kanske kan köra GI/LCHF fast med långsamma kolhydrader till? Fullkornsprodukter (pasta) och grovt bröd, borde det räcka att lägga till det?
  • 3 barnsmamma

Fick mitt 3 barn 11 mars...har 6 kg kvar. Tränar inget då jag är helt ensam med barnen. Men ute och går jättemycket . Händer ofta jag inte hinner äta, deltidsammar så gott det går

• Akrobaten

Jag hänger på oxå. Fick mitt andra barn 25 april och har 10 kg kvar att gå ner, kommer inte i några av mina byxor, sååå trist. Nu är det ju perfekt årstid för tajts och kjol men de lite kyligare dagarna vill jag gärna kunna ha ett par snygga jeans. Just nu sitter jag i ett par mammabyxor .  Vill ju inte heller köpa nytt då kilona ju ska bort. Funderar på att börja jogga lite smått, får bara passa på att amma precis innan.

`´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ `´`´ ~ Cornelia 100425 ~ `´`´
  • 3 barnsmamma
    Akrobaten skrev 2010-05-28 16:50:02 följande:
    Jag hänger på oxå. Fick mitt andra barn 25 april och har 10 kg kvar att gå ner, kommer inte i några av mina byxor, sååå trist. Nu är det ju perfekt årstid för tajts och kjol men de lite kyligare dagarna vill jag gärna kunna ha ett par snygga jeans. Just nu sitter jag i ett par mammabyxor .  Vill ju inte heller köpa nytt då kilona ju ska bort. Funderar på att börja jogga lite smått, får bara passa på att amma precis innan.
    samma här...modet är bra för oss med bula på magen
Svar på tråden Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?