• Anonym (Nybörjare :))

Hur 17 använder man glidmedel?

Ok, kanske en urdum fråga, men så här är det:

Jag har inte haft sex ännu efter min förlossning, men tänkte att det är dags i helgen :) Fick tips från barnmorskan att använda glidmedel eftersom de sytt ihop mig något trångt. Dessutom är jag ju säkert torrare än vanlig eftersom jag ammar.

Nu till frågan, hm... Hur 17 använder man glidmedel? Jag har aldrig behövt göra det tidigare... Känner mig som värsta nybörjaren. Ska jag smörja med en klick i mig? Eller tar man det på killens snopp/utanpå kondomen?

Jag har verkligen ingen koll alls :) Någon som kan ge tips, har erfarenheter? Känns ju lite osexigt tycker jag, men vill gärna att det ska bli så bra som möjligt.

• Svar på tråden Hur 17 använder man glidmedel?
  • Anonym

Man kan göra precis som du skriver. En klick på sig själv eller på mannens penis och smeka.

Vi brukar ta lite på varandra, man kan använda glid även om man inte är för trång eller har andra problem. Det är liksom lite extra krydda. Finns olika med värme eller kyla.

Men börja med apokets vattenbaserade =) Det blir lagom kladdigt =)

• LillaTanten

Eller så tar din kille en klick i sin hand/på sina fingrar och smeker dig...det känns inte riktigt lika "kliniskt" som om man ska ta tuben och liksom klicka på på sig själv...

Lycka till med "nystarten"!

• Anonym (mer kul än bra)

Bli inte besviken om det inte riktigt känns "som det ska". Om man ammar är slemhinnorna tunnare och det är inte riktigt lika skönt, tycker jag i alla fall. Använd glidmedel och njut av en mysig snabbis. Vi hade sex efter ca 5 veckor, men det tog flera månader innan mitt underliv såg ut exakt som förr igen, men jag ammar och det är fortfarande inte lika tåligt som innan.

Svar på tråden Hur 17 använder man glidmedel?