• Marlene

Tappade du hår nån månad efter förlossningen?

Jag vill ha svar av er som inte ammade alls, eller högst nån vecka efter förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-28 14:45
    Om du har fler barn och ett är ammat men ett annat har fått ersättning så kan du rösta i båda trådarna. Det ligger en liknande under amning för dom som ammat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-28 14:50
    svara inte om du har ett barn som är yngre än 4 månader

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tappade du hår nån månad efter förlossningen?
  • Alcarinque

Ja, mängder! Det var ett evigt rensande i avloppsbunnen Men om jag inte minns fel så var det nog mer efter två, tre månader än så snart efter förlossningen...

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Marlene
    Alcarinque skrev 2010-05-28 14:12:47 följande:
    Ja, mängder! Det var ett evigt rensande i avloppsbunnen Men om jag inte minns fel så var det nog mer efter två, tre månader än så snart efter förlossningen...
    Med nån månad så menade jag 2-3 månader efter
  • Alcarinque
    Marlene skrev 2010-05-28 14:13:30 följande:
    Med nån månad så menade jag 2-3 månader efter
    Ok Ja men då är jag extra säker på att jag svarar "ja"
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Jesster

Oh ja! Jag fällde mer än våra tre långhåriga katter tillsammans. Det var tussar av mitt mörka hår precis överallt. Kudden fick borstas av på morgonen.

Den som söker han finner - www.google.se
  • CallGirl

Nope. varken med ettan som ammades en vecka eller med tvåan som ammades 4 månader. Jag har således tjockare hår än innan graviditeterna

• Marlene
    Paincake skrev 2010-05-28 14:47:59 följande:
    Nixpix, håret sitter där det sitter.
    jag såg i din pres att du hade bf i mars... du kanske inte har hunnit börja ännu, det brukar börja när barnet är runt 3 månader
  • annikap6

jag tappar sjukt mycke hår!! Har alltid haft jätte tjockt å mycke hår men nu ligger allt på golvet bland dammtussar å katthår!! Min sambo brukar skoja om att de e mitt hår som håller dammet å katthåren samman så dom går Att fånga upp lättare!!!{#lang_emotions_tongue_out}

• ElmaJ

Inte ett dugg, mindre än vanligt till och med.
    Samma hemska hårman till hatt på huvudet.
    Funderar alvarligt på att raka av skiten! (nej, jag hatar inte alls mitt hår, hur kan du tro det? ;o) )

• Paincake
    Marlene skrev 2010-05-28 14:50:26 följande:
    jag såg i din pres att du hade bf i mars... du kanske inte har hunnit börja ännu, det brukar börja när barnet är runt 3 månader
    Då väntar vi med spänning i två veckor till
    Fast mitt hår var precis som vanligt under graviditeten, varken tjockare eller tunnare än vanligt, så jag misstänker att det inte kommer bli något massivt håravfall på denna fronten. 
  • MsLili

Med första barnet så tappade jag jätteee mycket hår ca 1-2månader efter förlossningen, ammade honom i ca 5 veckor.

Nu är andra barnet 4veckor och har börjat tappa lite, har inte ammat.

• LAMadde

Jag fick jättetjockt och fint hår när jag va gravid. När hon va född så började jag tappa hår, va hur mycke som helst som lossnade. Kändes som ja skulle bli flint. Man fick ju fin 'bebis-fjun' lugg också efter ett tag Jag helammade i nån vecka och gick sedan till 50/50 ersättning + amning. Slutade amma när dottern va ca 3mån. Jag tror inte hårfall beror på om man ammar eller ej. Utan det är helt enkelt så att man inte tappar hår när man är gravid och när bebisen är född så tappar man allt hår som skulle fallit av under de 40v man är gravid.

Svar på tråden Tappade du hår nån månad efter förlossningen?