• jossijo

Påtar ni gravida i trädgården?

ja som frågan lyder påtar ni i trädgården när ni är gravida?
    Jag väntar barn till hösten och älskar att hålla på i trädgårdslandet,annvänder hanskar men är orolig iaf att det skall bli någon skada på fostret. (tror jag blivit skrämd av en dam som fått en dotter med multihandikapp, och påstår att det var för hon höll på med jord så mycket)
    Jag tvättar händerna men när jorden är blöt känns det som det går igenom iaf...

Ja, lång fråga men, men;)

• Svar på tråden Påtar ni gravida i trädgården?
  • hic sunt leones

Ja absolut det gör jag. Man kan inte tänka så, då skulle man inte tordas gå ut till slut Påta på du, och tvätta och sprita om det känns bättre!

• Ylwis

självklart i den mån jag orkar.

Mamma till Alvyn 051015
  • Koffie

Javisst - men det är tungt!
    Det där med jord tar jag med en nypa salt - det är väl framförallt om man har mycket kattbajs i trädgården som det kan vara en viss fara för toxoplasmos. Och om man har varit mycket och påtat i jorden redan innan man var gravid, eller har katt själv, är risken stor att man redan haft toxoplasmos i allafall och är immun mot det nu.

Men - det skadar ju inte att tvätta sig ordentligt och sprita händerna efteråt.

• jossijo

tack för svaren. det är ju sSÅ roligt att hålla på ute:)

• merenwen

Så länge du inte äter hinkvis med jord så... {#lang_emotions_wink}

• hejsvej

Jag håller också på massor i trädgården och rabatterna. Orkar inte vara rädd för allt hela tiden. Jag tvättar händerna och spritar av dem de gånger jag kommer ihåg.

• Bisquit
    merenwen skrev 2010-05-28 15:06:47 följande:
    Så länge du inte äter hinkvis med jord så...
    Ja precis, då lär det ju inte vara någon fara...

Men det jag tycker är jobbigt är allt resa sig, böja sig resa sig böja sig hela tiden...

Men grävande och tunga lyft får maken fixa.  
  • Belavon

Jag kommer att hålla på i trädgården hela sommaren, har BF i slutet på november. Men min sambo kommer nog att få sköta mossbortagning och annat som vi kanske köper kemikalier till.

• merenwen
    Bisquit skrev 2010-05-28 15:24:06 följande:
    Ja precis, då lär det ju inte vara någon fara... Men det jag tycker är jobbigt är allt resa sig, böja sig resa sig böja sig hela tiden...Men grävande och tunga lyft får maken fixa.  
    Ja, ryggen ska man akta! Man har bara en!  {#lang_emotions_smile}
  • Bisquit
    merenwen skrev 2010-05-28 15:34:20 följande:
    Ja, ryggen ska man akta! Man har bara en! 
    Ja tyvärr. Men det vore rätt schysst med ett par extra som man kunde byta mellan..
Svar på tråden Påtar ni gravida i trädgården?