• troddeduja

Min dotter struntar i att hon bajsar på sig!

Har en 3 årig tjej hemma som är jätteduktig med att gå och kissa på toa. Det har bara hänt 2 olyckor sen vi slutade med blöja.
    Men bajseriet är det värre med. Hon vill inte bajsa i toan utan hon bajsar i trosorna och bryr sig inte! Hon ha tillochmed sagt: Jag tyckte att det kunde komma i trosorna!

Då hon går på en långtidsbehandling med antibiotika så är hon jämt lite halvlös i magen och kan ibland bajsa 5 ggr per dag. Kan det var en del av problemet?
    Så nu har vi satt på en up & go blöja för vi orkar inte med bajsiga kläder mer (och inte förskolan heller). Är det rätt? Hon går fortfarande och kissar på toa som vanligt.

Hur ska vi göra?

• Svar på tråden Min dotter struntar i att hon bajsar på sig!
  • troddeduja

Nej varken på potta eller toa. Vi har provat belöning med klistermärken etc och det har funkat nån gång men sen bryr hon sig inte om det! Det är som om hon inte tycker att det är värt det!

• pafnuta

har en precis samma problem jemma. det började vid c:a 2.5 år. dottern kissade duktigt men bajsade på sig och inte brydde sig om detta. blaand bajsade hon på sig 10-15 ggr per dag (småbajsade) men det berodde på förstoppning. Vi fick helt enkelt ta av henne trosorna och hon (som gillar jättemkt ha på sig fina klänningar) slutade bajsa på sig då fa hon var rädd att bajsa ner sin fina kläönnin. Har hon trosor på sig använder hon dem som blöja. och hon är 4 nu!!! Vet inte vad vi ska göra. Hon  kan ju inte gå utan trosor jämt

Svar på tråden Min dotter struntar i att hon bajsar på sig!