• emmelie98

Igångsättning

Den 9/6 ska jag blir igångsatt pga högtsockervärde. I alla månader har man gått o väntat att det ska bli dags. Nu är jag snart där. Nu börjar paniken komma o rädslan. Första förlossning slutatde med snitt o är rädd för att det ska sluta likadant. Hjälp vad gör jag ?

• Svar på tråden Igångsättning
  • April Mamma

En förlossning är ju sällan den andre lik =)

När du blir igångsatt så har dom ju rätt bra koll på dig, men visst risken för ett snitt finns ju alltid...

Jag blev igångsatt med barn nr 2 och det gick bra..det gör dock ondare än vid en naturlig...

Men Fokusera på att du snart får träffa ditt barn! =) Lycka till.

• emmelie98

Hejsan !

Hur gick din igångsättning till väga ?

• April Mamma
    emmelie98 skrev 2010-05-30 15:55:31 följande:
    Hejsan ! Hur gick din igångsättning till väga ?
    Blev igångsatt på Bf dagen pga av att storebror var stor...detta var mitt val/önskemål, bad tidigt om tex vikt ul osv.
    Jag var mogen osv vid bf dagen så dom tog bara hinnorna så vattnet gick sedan så dropp ef 1 h och sedan efter ca 4 h så var han ute....en lillebror på 4800 g =)
  • Izela

det kommer nog gå bra.. min igångsättning va underbar:) så alla är ju inte katastrofala!

• Gelehallon82
    April Mamma skrev 2010-05-30 17:11:33 följande:
    Blev igångsatt på Bf dagen pga av att storebror var stor...detta var mitt val/önskemål, bad tidigt om tex vikt ul osv.
    Jag var mogen osv vid bf dagen så dom tog bara hinnorna så vattnet gick sedan så dropp ef 1 h och sedan efter ca 4 h så var han ute....en lillebror på 4800 g =)
    Hur stor var storebror när han föddes??
    Vad uppskattade dom lillebror till på viktul??
    *Meja 081214* *Lillskrutten bf 100801*
  • SretnaJa
    Sattes igång 37+1 på grund av havandeskapsförgiftning och tillväxthämning på bebis.

Den första tiden var hemsk. Hatade alla nålar och blodprover. Kände mig som en nåldyna. Har extrem fobi för undersökningar och pill så det var smärtsamt för mig och främst mentalt var det jobbigt. Så jag tog EDA så fort de föreslog det - redan innan barden sattes - för att jag inte skulle spänna mig och gråta mer.

Efter det = Allt gick galant rent smärtmässigt. Kände ingenting fram till 8 cm. Sedan var det ont men inte så mycket. 

Krystade 10 minuter. Hjärtslagen gick ner så jag fick ta i eller så fick det bli sugklocka. Tog i allt jag hade för att slippa och som tur var lyckades jag få ut mitt busfrö :)

LYCKA TILL! 
  • emmelie98

Nu är han här. Rasmus föddes den 10/6 kl 12 24 men snitt. Han var 4250 o var 53 cm. Tack för alla svar.

• 3 barns mamma84
    emmelie98 skrev 2010-07-01 08:12:06 följande:
    Nu är han här. Rasmus föddes den 10/6 kl 12 24 men snitt. Han var 4250 o var 53 cm. Tack för alla svar.
    Grattis
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Igångsättning