• Mini liten

Vilket sjukhus ska jag till??? Upplands Bro

I helgen flyttar jag till Bro, och jag har 21 dagar kvar till BF.

Nu hör jag till Akademiska, men jag antar att jag inte hinner föda innan flytten, och innan dess att jag hör till Upplands Bro kommun.

Men.... vilket sjukhus ska jag då till??? Är det Karolinska?

• Svar på tråden Vilket sjukhus ska jag till??? Upplands Bro
  • ImoMama

Hej!
    Kul var i  Bro?
    Jag har bf om 27 dagar, tror jag
    Jag har valt KS Solna. Man kan nog välja DS också.

• Mini liten
    ImoMama skrev 2010-05-28 19:48:26 följande:
    Hej!Kul var i  Bro?Jag har bf om 27 dagar, tror jagJag har valt KS Solna. Man kan nog välja DS också.
    I Finnsta =0).

Jaha får man välja sjukhus?? =0S Det visste jag inte...
  • ImoMama

Ok, jag bor på andra sidan "byn"
    Hur kommer det sig att ni flyttar till Bro?

Ja jag tror jag hade fått välja mellan vilket som helst innom länet,
    men jag ville välja ett som ligger rätt nära ändå

Sen valde jag KS för att det känns bättre , magkänslan säger så,
    men DS är säkert bra också, men många vill föda där och snitt statistiken är hög där. Det spekuleras lite att det beror på det, men jag vet inte.......

• ImoMama

Ok

DS = Danderyd
    KS = Karolinska Solna

Hur mår du annars? Slutspurten nu, själv är jag grymt less...
    Jobbar du fortfarande?

• Mabaja

Jag vet att en jag känner "tillhör" Danderyd.. Han bor i Kungsängen... Men hur det är när det gäller förlossning så vet jag inte... Jag tillhör akademiska så jag behöver inte välja så mycket! =)

• Mini liten

Hej, förlåt att jag inte svarat. Har haft fullt upp med flytt hela helgen, och sen inget internet.

Jag jobbar inte utan är hemma med dottern på 2år. =0). Jag mår relativt bra faktiskt, förutom en HEMSK karpaltunnelsyndrom...

I morse gick min slempropp, men tyvärr behöver ju inte det betyda att nått är på gång. Har dock även haft lite småonda sammandragningar hela dagen, och är väldigt öm hela tiden. Så man kan ju hoppas. Annars är det bara 17 dagar kvar till BF nu =0)

Själv då??

• ImoMama
    Mini liten skrev 2010-06-01 17:18:55 följande:
    Hej, förlåt att jag inte svarat. Har haft fullt upp med flytt hela helgen, och sen inget internet.

Jag jobbar inte utan är hemma med dottern på 2år. =0). Jag mår relativt bra faktiskt, förutom en HEMSK karpaltunnelsyndrom...

I morse gick min slempropp, men tyvärr behöver ju inte det betyda att nått är på gång. Har dock även haft lite småonda sammandragningar hela dagen, och är väldigt öm hela tiden. Så man kan ju hoppas. Annars är det bara 17 dagar kvar till BF nu =0)

Själv då??
    OK, skönt att ha vart hemma hela tiden, men förståss jobbigt med en liten också.

Idag var min första dag på min ledighet, känns underbart. Hoppas bejbisen vill stanna en stund till så man hinner vila upp sig lite.
    Tur nog är båda mina på skola/dagis. Skönt att få vila i fred så att säga,. Annars är det ju full fart.

mmm har åxå karpaltunnelsyndrom, mest i händerna, men den vänstra handen har jag inte känt på länge nu.. tur att det går över..

Åh va spännade! Hoppas det händer något snart för dig! Håller tummarna!!
    Kanske får skjuta på flytten

För mig känns det som jag kommer att föda när som , men det är väl bara en känsla
    Har faktistk mest sammandragningar förvärkar då jag ligger ner eller sitter.. skumt det där..
Svar på tråden Vilket sjukhus ska jag till??? Upplands Bro