• Helen 1984

Panik - Bröllop imorgon, skorna glappar

Prövade hela min outfit till bröllopet jag ska på imorgon, och upptäckte att strumpbyxorna gör att mina skor glappar.

Finns det något man kan köpa och lägga i skorna så de inte glappar???

Snabba svar uppskattas!!

• Svar på tråden Panik - Bröllop imorgon, skorna glappar
  • tina32

Hälgrepp!! de är perfekta då!

• Echidna

Du kan sätta in hälgrepp (fästes i bakkappan) eller ha en sula (hel eller halv) så blir det bättre.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Bombusk

En väldig bra "paniklösning" som för mig är min ständiga lösning numera är att klista dit sån där tassmaterial som man sätter under stolar. Vet du vad jag menar? Som skyddar golvet mot repor...
    De säljs rektagulära som man kan klippa till själv inte bara i runda små tassar. Jag klipper då till en avlång bit som jag sätter mot kanten, vid hälen, baktill på skon. Då glappar de inte!

• Suck och suck
    Bombusk skrev 2010-05-28 22:39:22 följande:
    En väldig bra "paniklösning" som för mig är min ständiga lösning numera är att klista dit sån där tassmaterial som man sätter under stolar. Vet du vad jag menar? Som skyddar golvet mot repor... De säljs rektagulära som man kan klippa till själv inte bara i runda små tassar. Jag klipper då till en avlång bit som jag sätter mot kanten, vid hälen, baktill på skon. Då glappar de inte!
    Jösses vilken bra ide! Är du uppfinnare? Det här borde du ta patent på
    Alltså mycket saker har jag klistrat in i skor, tejpbitar, halvsulor hälgrepp, samt skavsårsplåster.
    Och min morsa har skorna fulla med konstiga lappar, mjukmaterial och kuddar och liknande Jag fattar inte varför hon inte börjar med ortopediska fotbäddar, då löser det mesta sig.
    Men superbra tips det där med skor som glappar. Ifall man har klackskor då man inte får plats med ortopediska fotbäddar menar jag.
  • Bombusk

Ja men visst är det en bra grej! och det bästa är ju att man kan klippa till de där bitarna precis som man vill! Och det är LÄTT att få tag på {#lang_emotions_laughing}

• Helen 1984

Var och köpte hälgrepp på skopunkten! Funkade kanon! Tack för era tips!

Bombusk, jag får testa din lösning nästa gång :)

Svar på tråden Panik - Bröllop imorgon, skorna glappar