• shitvadjaghatar

Känner du till Ebbe Carlsson?

Nyfiken på vad folk har för relation till denne fantastiske man.

Själv kände jag till honom och visste att han ledde en sinnessjuk Palme-utredning, var bokförläggare och bög som dog i Aids.

Resten fick jag reda på i filmen Ebbe the movie som var grymt bra!

Du då?

**BF 4/5-2011**
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du till Ebbe Carlsson?
  • Bedan

Jag hade ingen aning om vem han var förrän jag såg dokumentären.

• Siamüsen

Oh yes! Minns honom mycket vâl.

• bangkok

Ja jag kommer ihåg - tror han ljög om att han var någon sorts agent också.
    OCH hans stora glasögon!

• Kofttanten

Ja, Ebbe Carlsson-affären var ju värsta TV-följetongen på den tiden.

• camas

aldrig hört talas om

Filip 041227 och Tea 080401
  • CeeJay

Ja, jag är tillräckligt gammal och allmänbildad

Däremot har jag ingen relation till Ebbe och har inte sett någon movie

• shitvadjaghatar

CeeJay,

Oj, ovanligt att känna till honom väl men inte ha någon relation till honom.
    Du borde se Ebbe the movie, den var väldigt bra.

**BF 4/5-2011**
  • Virriga Vera
    shitvadjaghatar skrev 2010-05-29 09:40:58 följande:
    CeeJay, Oj, ovanligt att känna till honom väl men inte ha någon relation till honom. Du borde se Ebbe the movie, den var väldigt bra.
    Det är väl inget ovanligt att känna till folk men inte ha någon relation till dem.

Jag har inte heller någon relation till Ebbe Carlsson men känner väl till honom, har inte sett någon film eller dokumenatär om honom. Men är tillräckligt gammal för att komma ihåg hans inblandning i Olof Palme utredningen.
  • CeeJay
    shitvadjaghatar skrev 2010-05-29 09:40:58 följande:
    CeeJay,Oj, ovanligt att känna till honom väl men inte ha någon relation till honom.Du borde se Ebbe the movie, den var väldigt bra.
    Nej det tycker jag inte! Jag känner till honom som person som syntes i media och hela "klabbet" om Palmeutredningen. Däremot känner jag inte till så mycket om honom som person och har ingen relation till honom - med det menar jag att jag inte har någon som helst uppfattning om hans faktiska person, han är ingen jag "tänker på" och han medverkar inte på nått sätt i mitt dagliga liv. (så tänker jag mig personer jag har relationer med, på alla möjliga nivåer.)
  • Jättesuris

Ja, det glömmer man inte i första taget. Ett svart kapitel i Socialdemokraternas historia.

• Anova

Självklart.. så pass allmänbildad är jag.

Minns hans PKK-spår tillsammans med Hans Holmér, mest kopplade jag på den tiden ihop kurdspåret med min kompis som var kurd.. men vad ska man begära av en typ 10-åring?

• Trillian

Ja, självklart eftersom jag var vuxen redan på 1980-talet. Men jag har helt missat att det finns en "Ebbe the movie".

Svar på tråden Känner du till Ebbe Carlsson?