kutrygg
Känner mig lite dum när jag skriver det här...
Men är orolig...
Min sambo har kutrygg eller snarare en puckel på ryggen när han böjer sig fram...
Vill inte såra honom och fråga om han fått hjälp och undersökt ryggen och så...
Har försökt frågat lite men jag märker att han inte vill prata om det...
Det jag undrar över nu är att jag oroar mig lite för hur det kommer bli om några år om han inte får hjälp...han har inte ont i ryggen säger han, men jag märker att han blir trött i ryggen ibland och böjer sig fram och lutar sig på armbågarna...då blir ryggen böjd, inte rak som hos dom flesta...(har aldrig sett så här förut)
Undrar lite varför han inte fått hjälp som barn... eller går det inte att räta ut en rygg som blivit så här?...
Förstår att det är ärftligt...
Oroar mig för det här eftersom vi försöker skaffa barn...och vårat ev barn kanske ärver det av honom...tror att man kan få stora problem av det här när man blir äldre...men han säger att han inte har ont i ryggen, så jag kanske inte behöver oroa mig...
Vill fråga här...om det kanske finns någon vet om det går att göra något åt en böjd rygg i vuxen ålder...med hjälp av träning eller operation...
Vill vara ett stöd för honom..och hjälpa honom...innan han får problem av sin rygg...men det är känsligt att prata om...så därför frågar jag här i stället...
Tacksam för svar....