• Anonym (orolig)

Sex på nätet

Hej
    För ett antal år sedan upptäckte jag porrsidor som min man surfat in på. Började att smälta det hela när jag också upptäckte speciella personer som min man kontaktat.
    Efter ett tag berättade min man att han också chattat med tjejer om sex.

Det tog mycket hårt på mig och efter det har jag aldrig känt på samma sätt för honom.

Misstankar finns också kvar. Häromkvällen kom jag in i rummet när min man satt vid datorn och det kändes som att jag överrumlade honom.

Det är jobbigt. Känner mig så misstänksam, men om något liknande händer igen vill jag inte fortsätta vårt äktenskap.

Vad kan jag göra?

Tack

• Svar på tråden Sex på nätet
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är ett känsligt ämne som det kan vara svårt att prata om men det är ändå nödvändigt. Det är utan tvekan så att det din man gjort upplever du som ett svek och det behöver han förstå. Du blir misstänksam eftersom du inte känner dig säker på att han slutat porrsurfa. Ni skulle behöva prata om vad det är som gör att din man har det här behovet, vad det står för och om han inte är nöjd med er relation. Sådana samtal behöver ni ha i en lugn atmosfär utan anklagelser. Om det är svårt för er så rekommenderar jag er att gå till familjerådgivningen. De har mycket stark tystnadsplikt så det är inga uppgifter som förs vidare. Det är viktigt att din man förstår allvaret i situationen.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Sex på nätet