• Joico

Använda "gammal" blandad färg

Vad kan hända om man använder en hårfärg som blev blandad för några dagar sen? De står ju på förpackningen att man ska slänga överbliven färg.

Jag har märkt att jag missat ett ställe, visserligen inte i överhåret men ligger vinden fel så syns det O jag har kvar flaskan, med blandad färg.. tror jag använde den typ i förrgår. Så vad kan hända om jag använder den? Tappar jag håret? Blir det blått?
    Färgen är brun och det är en intensivtoning, typ Loréal Casting Creme Gloss

• Svar på tråden Använda "gammal" blandad färg
  • Stårschan

Kan du inte testa och sen tala om hur det gick?

Ska jag vara seriös så tror jag att det är en kemisk reaktion som gör att färgningsmedlet kan ändra färg på håret. När det gått för lång tid så har den kemiska reaktionen "brunnit ut", och färgen slutar fungera. Ungefär som att försöka ta ett stekt ägg och försöka få det att bli flytande igen.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Joico
    Stårschan skrev 2010-05-28 23:38:47 följande:
    Kan du inte testa och sen tala om hur det gick?Ska jag vara seriös så tror jag att det är en kemisk reaktion som gör att färgningsmedlet kan ändra färg på håret. När det gått för lång tid så har den kemiska reaktionen "brunnit ut", och färgen slutar fungera. Ungefär som att försöka ta ett stekt ägg och försöka få det att bli flytande igen.
    Haha jag törs inte

Så du tror att risken finns att håret blir blått? Eller kommer färgen inte att funka alls? Funkar den inte alls så vågar jag nog prova, men finns risken att det blir blått ellre faller av så njaaaa
  • Stårschan

Blått eller lila. SNÄLLA - gör ett dokumeterat vetenskapligt experiment för dina medsystrars skull!

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Joico
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-29 00:07:55 följande:
    Testa nånstans där det inte syns, använd fantasin :)
    But still - tappar jag håret så spelar det ingen roll om det är i underhåret.. jag vill inte tappa nåt hår alls
  • Sadness

Gjorde det nyss och min slutsats var:

FÄRGEN TOG INTE. Gråter

• sukiojag

Jag är frisör, så ja får komma med den tråkiga nyheten att väteperoxiden dunstar så färgen blir overksam :( men det hade varit bra om det funkade!!! Revlon har annars färg inpackningar som hjälper till viss del om det är brunt du har! Lycka till :)

Svar på tråden Använda "gammal" blandad färg