• Allimac 2004

Vad äta i pitabröd?

Har fått ett recept på jättegoda pitabröd så nu söker jag lite inspiration till fyllningar

Köttfärs och grönsaker, kebabkött och grönsaker och kyckling är ju klassiker, men vad kan man med hitta på?

• Svar på tråden Vad äta i pitabröd?
  • Ann Lee

Ja, falafel är riktigt gott att ha i. I affärer med utländskt sortiment finns det torrmix för falafel. Man blandar varan med kallt vatten, låter svälla och formar sedan till falafel.
    Man kan även göra andra vegetariska varianter med fetaost, tomater och oliver.
    Även kallskuret såsom skinka eller rostbiff är gott.

En annan favorit här hemma och lite lyxigare är helstekt lammfilé, entrecote eller fläskfilé, fläskkarré eller dylikt som man skivar upp. Bra restmat till måndagen om det blivit över av söndagssteken. Och så en massa tsatsiki till!

• astalacasta

Min absoluta favoritfyllning i pitabröd är stekta kycklingsbitar, couscous (kryddad med buljong och spiskummin), tomat, gurka, babyspenat och en rejäl skiva chevré.

• Heavenlyfaith

Tonfisk blandat med charlottenlök eller rödlök. Blanda med 2 delar majonäs o 1 del creme fraiche samt salt, peppar, citron och dill eller andra färska kryddor.
    Fyll på med massa grönsaker och röran.

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • nomina

just som heavenlyfaith skriver är mitt tips! jag har även i vanlig sallad i blandningen, gojsar i alla grönsaker i röran blir sååå gott!!!

• Bedan

Jag brukar fräsa bitar av grillad eller stekt kyckling i lite av santa marias chipotle paste. En liten smakvariation kanske :) Gott tillsammans med tacotillbehör som salsasås, gräddfil och grönsaker.

• Vangla

Kallrökt lax i pitabröd är väldigt gott.

Samt något tjockare bitar av stekt eller kokt lammtunga med lite grönsaker och yoghurt.
Svar på tråden Vad äta i pitabröd?