Jag förstår dina känslor.
Svårt det där..
Vissa tycker att det är helt okej att ens partner beblandar sig med strippor och strippshower, andra gör det inte.
Problem uppstår när folk tar för givet (t ex under svensexor) att allas eventuella partners tycker att det är acceptabelt att deras respektive ingår i en strippshow.
Tycker att det är lite fult av den som planerar svensexan att inte kolla upp ordentligt först med allas inblandade partners, om detta är okej eller inte.
Personligen skulle det inte vara okej med mig om det hade varit min partner.
Inte för att jag är orolig för att han ska vara otrogen eller så, men jag har dragit min gräns vid liveshower (vare sig det är strippklubb, privat strippföreställning eller webcam på nätet) - då jag anser att det blir på ett för personligt plan med kontaktsökande. Inte heller okej när man betalar för en uppvisning.
Det är en stor skillnad om det gäller att titta på nakna msk:or eller porr på nätet tycker jag. Då är det mer oskyldigt och inte på ett fullt lika personligt och nära plan.
I ditt fall ligger problemet i att han redan är på svensexan.
Hur länge har du vetat om att det antagligen ska bli en stripptease? Kanske du borde ha dubbelkollat om så är fallet med den ansvarige innan.
Isf ligger ansvaret hos dig att i tid ta upp detta till diskussion med din partner, i god tid innan svensexan äger rum.
Har ni aldrig pratat om gränsdragningar i ert förhållande? Vad som är acceptabelt och inte acceptabelt för er?
Nu är han ju redan på svensexan som jag förstår det. Lite sent då att ta upp detta, kan jag tycka. Du borde ha talat om detta så fort du började känna olust.
Vad du kan göra är att kanske ringa honom under dagen och förklara att du har olustkänslor inför detta.
Att det är försent att be honom avstå - om han inte själv vill det förstås för din skull -men att du inte accepterar att han är delaktig på något fysiskt plan och att strippor på svensexor inte är okej för dig, så att han iaf vet till nästa gång.