• Jenny Lejkem­o
    Äldre 29 May 11:59
    1797 visningar
    1 svar
    1
    1797

    Rätt till bra stöd!!

    Hej!

    Jag skulle behöva lite hjälp! Jag läser till barnmorska och ska göra en studie. Syftet med studien är att undersöka barnmorskans erfarenhet av att underlätta för Regnbågsfamiljer att delta i mödrahälsovårdens basprogram för gravida.

    Har varit runt till en del mödrahälsovårdsmottagningar och deras erfarenhet av dessa möten är ibland obefintlig (vad de vet om). Skulle ni som väntat/väntar barn eller känner någon havande kvinna vilja höra av er till mig och berätta vilken mödrahälsovårdsmottagning och gärna namn på barnmorskan (om ni vill ge ut det). Helst i städer i mellansverige men gärna andra städer i Sverige också.

    Jag är verkligen angelägen att nå barnmorskor som har någon som helst erfarenhet för att om möjligt kunna bidra till att utveckla vården. Vad jag förstår genom samtal med barnmorskor och kvinnor i samkönade relationer är det ett behov att utveckla detta område så det skulle betyda mycket!! Skicka gärna mail till mig här eller till [email protected] eller svara på den här tråden!

    Din hjälp är till stor nytta
    Vänliga hälsningar
    Jenny Lejkemo

  • Svar på tråden Rätt till bra stöd!!
  • Äldre 1 Jun 20:19
    #1
    hej. här är ett bra tips i västra götaland.
    Lycka till. bra att du vill ta upp här i din utbildning!!

    Mödrahälsovård och riktade föräldrargrupper för samkönade par på Askims barnmorskemottagning

    Anna Hallgren, barnmorska på Askims Barnmorskemottagning
    Primärvården i Göteborg, berättar om deras verksamhet.
    Arrangör: Askims Barnmorske- mottagning
    Askims Barnmorskemottagning. 031 - 346 08 80. Datav. 1 436 32 ASKIM ...
Svar på tråden Rätt till bra stöd!!