• Anonym

Köpa barnkläder redan nu - är jag knäpp?

Jag är ännu ung, 18 år. Skulle gärna vilja ha barn nu-nu-nu!! Men jag inser att det inte är det bästa, så jag ska plugga färdigt och ordna upp mitt liv först. Så när jag är runt 23-24 blir det barn - med en donator, om inte annat.

Går dock redan nu och sneglar på barnkläder, förmodligen för att lindra längtan lite. Har redan köpt en tröja och matchande byxor i strl 62 och är nu också sugen på en annan body och ett par byxor. Köper bara sånt som jag VERKLIGEN blir helt såld i! Min familj tycker jag är knäpp i huvudet.
    Är det så fel?

Skulle ju knappast gå och köpa barnvagnar och sådana saker. Men kläder? I mina ögon är det inte så fel, det kommer ju till användning en dag. Vad säger ni? Är jag bananas?

• Svar på tråden Köpa barnkläder redan nu - är jag knäpp?
  • Erkens mamma

Ja jag tycker att det är lite snett faktiskt. Dessutom hinner ju modet att ändra sig en hel del innan det är dags för dina barn. Kanske inte så kul att sätta på omoderna kläder sedan.
    Vill du göra något nu för att underlätta för dig sedan så starta ett sparande för alla bebisprylar och sånt som du kan ha när det är dags.

Lycka till!

• Mirakel händer

Alla är olika...

Men jag skulle aldrig göra det. För man man vet aldrig om man lyckas bli gravid. Då skulle det bara vara mera jobbigt att ha kläderna hemma.

För oss tog det över 7 år trots hjälp att bli gravida. Men till slut lyckades vi plussa på egen hand ändå.

Började köpa kläder till kommande dottern när jag var i vecka 27.... då började vi köpa även andra större saker oxå som att besälla barnvagn mm.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09 - snitt 2010-07-01♥
  • Anonym

Erkens mamma - Det har du rätt i faktiskt. Tänkt på det också, är mycket för färgglatt och lite åt unisexhållet och det kan ju vara något tillfälligt faktiskt. Spara kommer jag att göra så fort jag fått ett extrajobb, det är redan planerat.

• parvati

Ja jag tycker att det är både knäppt och oekonomiskt.

Modet förändras.
    När du får barn 2017 elller när du nu blir kommer du vilja ha nya kläder.
    Använd pengarna nu till att skaffa upplevelser som sedan kan göra dig till en erfaren och mogen mamma.
    Eller spara penarna som förälder är bra att ha en buffert, du komemr kanske attt behöva köpa en bostadsrätt elelr spara till hus.

• ball of yarn

Jag köpte en barnvagn för 4 år sedan... och var då singel. Har ännu inga barn. Den var udda, billig och jag hade förvaringsplats för den... Ja, vi är bananas... men vad gör det??

• Anonym

jag skulle inte köpa kläder för tänk om du inte kan bli med barn? deppigt att ha en låda barnkläder i garderoben som väntar då.

själv har jag virkat filtar, stickat mössor & tröjor. men jag ser på det så att om jag inte blir med barn i framtiden kan jag ge bort de hemmagjorda sakerna i present till nån som ska ha barn. skulle kännas konstigt att ge bort plagg köpta för flera år sen (kan inte länma kvittot för reyurrätt samt att om föräldrarna är medveta om babymodet kan se att plagget inte är köpt nu)
    jag tar absolut inte gör givet att man ska kunna få barn, även om jag hoppas på det såklart och att det går enkelt att bli med barn med:)
  • Anonym (127)

Ääh jag har också köpt lite bebiskläder för några år sedan och tycker fortfarande de är kalasfina och inte alls omoderna. Jag är för övrigt inte besatt av mode till bebisar just.
    Om jag inte kan få barn sedan, vilket jag hitills kunnat då jag gjort en abort, så får jag väll ge det till någon släkting eller familj.

• Crazy Baby

Jag hade en hel låda med barnkläder innan jag ens hade börjat planera barn! Hittade kläder/saker som jag bara var tvungen att köpa! Så jag ser inget fel i det!!

• Anonym

Om jag inte kan bli med barn så adopterar jag, så barn blir det definitivt på vilket sätt det nu än blir. Går allt "enligt planerna" (förutsatt att jag kan bli gravid) så blir det om ca 4-5 år. Kul att några tyckte att jag inte var knäpp iallafall, hehe!

Jag har ingen koll på hur fort "baby-modet" förändras. Men jag tycker iallafall att färgglada kläder är jättefint på små bebisar, så som modet ser ut idag. Har svårt för det där färglösa och enformiga.

• Anonym (En som vet)
    Anonym skrev 2010-05-29 18:56:12 följande:
    Om jag inte kan bli med barn så adopterar jag, så barn blir det definitivt på vilket sätt det nu än blir. Går allt "enligt planerna" (förutsatt att jag kan bli gravid) så blir det om ca 4-5 år. Kul att några tyckte att jag inte var knäpp iallafall, hehe! Jag har ingen koll på hur fort "baby-modet" förändras. Men jag tycker iallafall att färgglada kläder är jättefint på små bebisar, så som modet ser ut idag. Har svårt för det där färglösa och enformiga.
    Adoption är inte så lätt att bli godkänd för... det är lång väg innan man lyckas bli godkänd... om man nu blir det förstås.
  • Anonym

Anonym(En som vet)

Nej det är förstås. Jag vet att det kan vara svårt, särskillt om man är ensamstående. Men jag är iallafall öppen för det! Finns inte en chans att jag skulle leva utan barn iallafall så..

• Anonym

Påtal om adoption så verkade Vietnam helbra när det fanns som alternativ. De verkade ta emot ensamstående och verkade inte ha så vansinnes många krav om jag minns rätt? Jaja, nog om det. Waaaay OT!

• Anonym (jag med)

Jag har en hel låda med söta bebiskläder som jag började köpa när vi planerade att börja försöka. Nu har vi försökt över två år och ännu ingen bebis på väg, men ska börja utredning och se vad som är fel om en vecka.

Lite tråkigt är det att ha kläderna i den där lådan i garderoben om det inte blir nån bebis, men nån gång kommer det väl hoppas jag.

• Mirakel händer
    Anonym (jag med) skrev 2010-05-29 19:25:52 följande:
    Jag har en hel låda med söta bebiskläder som jag började köpa när vi planerade att börja försöka. Nu har vi försökt över två år och ännu ingen bebis på väg, men ska börja utredning och se vad som är fel om en vecka. Lite tråkigt är det att ha kläderna i den där lådan i garderoben om det inte blir nån bebis, men nån gång kommer det väl hoppas jag.
    Ge inte upp... vi lyckades efter lite mer än 7 år, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Vi har genomgått både inseminationer och flera IVF:er. Men har ändå lyckats på egen hand till slut.
  • Anonym (jag med)
    Kims mamma skrev 2010-05-29 19:28:43 följande:
    Ge inte upp... vi lyckades efter lite mer än 7 år, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Vi har genomgått både inseminationer och flera IVF:er. Men har ändå lyckats på egen hand till slut.
    Nä då, än har jag inte gett upp. Vi ska efter hundra års väntan träffa en läkare  om två veckor och börja utredning och se vad som är fel. :)
  • Mirakel händer
    Anonym (jag med) skrev 2010-05-29 19:56:03 följande:
    Nä då, än har jag inte gett upp. Vi ska efter hundra års väntan träffa en läkare  om två veckor och börja utredning och se vad som är fel. :)
    Önskar er lycka till!
  • Emeliie89

nog för att jag vet hur det är att ha extrem barnlängtan, hade det flera år innan jag blev gravid.. men jag gick aldrig så långt att jag köpte barnkläder då.. kändes onödigt.. dyrt, och dessutom så när man väl får barn så vill man förmodligen köpa nytt iallafall ^^

Svar på tråden Köpa barnkläder redan nu - är jag knäpp?