• Solglimtar

VIT Hampen-matta (Ikea) + barn = Katastrof?

Jag vill ha en vit matta i vardagsrummet när vår nya soffa kommer, men fegar och tänker att en grön nog är bättre/mer praktisk eftersom vi har 3 små barn.
    Någon som säger det mtosatta- att det faktiskt funkar med vit mamma? =)
    Den är ju långhårig liksom... smutsen kanske inte syns tänker jag mig. Eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-29 14:42
    haha "mamma". Menade MATTA där med förstås!

• Svar på tråden VIT Hampen-matta (Ikea) + barn = Katastrof?
  • blommanigbg

Det kanske funkar om ni inte äter eller dricker där. Men jag hade aldrig valt en vit matta. Man vill ju leva i vardagsrummet..

• cewins mamma89

Vita mattor e no no!!! Välj en annan färg.. kanske beige om du vill ha de ljust!

• Mummy

Haha, ja, jag tror att en vit långhårig mamma skulle funka

En vit matta vid vardagsrumsbordet, nej för min del. Vi har den svarta och det syns tillräckligt där när barnen och (vi ibland) har sölat där

• T M

Vi har en sådan matta +2 barn. Jag tycker inte att den blir så farligt smutsig. Inte värre än någon av de övriga mattorna iaf. Men sen så slits/smutsas ju mattor rent generellt mer när man har barn, tycker jag.

• Solglimtar

Vi var kloka och valde den gröna istället. =)

• Honesty

Smart att ni valde den gröna...jag har vit hampen och den börjar se gråbeige ut.
    Tyvärr kemtvätt också, suck.

• Gladskit

Vi har en långhårig, vit matta i vardagsrummet och det är inga problem. Vi äter väldigt sällan där inne så jag har aldrig varit direkt rädd för att den ska bli fläckig. Risken att vi vuxna spiller rödvin på mattan är väl minst lika stor som att sonen skulle tappa en eller annan makaron. Dessutom var mattan inte särskilt dyr så det är ju bara att byta ut den i såna fall. Vill ni verkligen ha en vit matta så köp det, skulle jag säga

Svar på tråden VIT Hampen-matta (Ikea) + barn = Katastrof?