Pizzasallad-recept?
Någon som har ett bra recept på pizzasallad? Sån där vitkålssallad som man får med när man köper pizza på pizzerian. Jag får inte till det riktigt.
Någon som har ett bra recept på pizzasallad? Sån där vitkålssallad som man får med när man köper pizza på pizzerian. Jag får inte till det riktigt.
1 del vinäger
2 delar olja
2 delar vatten
salt, peppar, vitkål
Brukar få pröva mig fram lite men ca 3-4msk vinäger till 0,5kg vitkål brukar funka.
Mvh
Vitvinsvinäger skall det vara.
Mvh
Visst tusan, det kan vara bra att koka den strimlade vitkålen någon minut också för att få den lite mjukare.
Mvh
Vi brukar bara strimla vitkål, riva morötter och blanda det med tre delar olja, 1½ del vitvinsvinäger. Salta och peppra efter samk. Vi lyxar alltid till det med att gröpa ur en avocado och ha i lite solrosfrön. Det blir jättegott!
Strimla 500g vitkål tunt med osthyvel eller i en matberedare. Slaka vikålen genom att lägga den i ett durkslag och hälla över hett vatten. Skölj sedan med kallt vatten och låt rinna av. Blanda dressing av 1 msk äppelcidervinäger, 0,5 tsk salt, 2 tsk italiensk salladskrydda och 2 msk rapsolja (olivolja). Blanda vitkål och dressing i en skål och rör om. Gör salladen gärna 1 dag innan.. rör om då å då.
Tack för tipsen!
Kan man göra med äppelcidervinäger? Eller blir det skitäckligt? ( har bara det hemma )
=)
måste bara ge er ett tips som jag provade sisst när jag gjorde pizzasallad..Den smaka göör gott,som på pizzerian typ!(va bra nära)
Strimlade vitkål,hällde över kokande vatten.tog lite vitvinsvinäger.olja och till sisst ÖRTAGÅRDS dressingskrydda,den som man blandar me olja..!!Detta blev MKT BRA!!Sen kan man ju krydda lite mera..
Babette... i mitt recept så är det med äppelcider vinäger...
tack majzzan, ska prova detta =)