Mobil över spjälsäng
Hej!
De på babyland menar att man använder sängmobil endast några månader, stämmer detta?
Hej!
De på babyland menar att man använder sängmobil endast några månader, stämmer detta?
Vad betyder några i det här fallet?
Vår yngste har haft sin mobil i tre månader och jag ser inte att vi kommer att ta bort den på ett bra tag. Han har börjat lära sig att sätta igång den själv eller så sker det av misstag, när han viftar med händerna.
Äldste sonen hade sin mobil i åtminstone 8-9 månader. Den kanske inte användes lika ofta i slutet som i början.
Min son är 7.5 mån o vi har ganska precis tagit bort figurerna som sitter på efersom han har börjat ta sig upp men vi har kvar speldosan för att han somnar lättare om vi sätter på den. Tycker det var en bra investering.
Vi är på väg att köpa en till vår 4 månaders... vilken ska man köpa?
Vi har våran kvar och dottern är snart 14 månader.
Konstigt... vill de inte sälja någon? Tyckte det var praktiskt då barnen höll sig lite sysselsatta en stund och kunde titta på den snurrande saken i luften. Det är ju lite utvecklande också att ha något att fästa blicken på. Med en speldosa till blir det ju ännu bättre. Vi använde nog våran tills de blev så stora att de ställde sig upp och började dra i den.
Blev också förvånad över att den bara kunde användas några månader. Hon menade på att när bebisen börjar resa sig upp och kan nå mobilen, är det en säkerhetsrisk och den bör tas bort.... Men är de inte meningen att den ska kunna vifta och slå på den?=)
Vart köper man fina mobilleksaker, med spelfunktion? Vi har nu endast köpt en arm, från "rätt start".
Såg många fina på babyland idag, men de kostar ju en slant också...
Vi har faktiskt inte köpt ngn än...
Har ni andra köpt till vagnen med?
Men de ställer sig ju inte upp vid tre månader Sätter sig vid ett halvår ca men då sänker man ju ner sängen också så då när de ju inte mobilen iaf. Jag tror vi köpte vår på Babyland för 100 år sen när sonen var nyfödd. Det finns också jättefina trämobiler på www.minimundus.se men då utan speldosa. Vi hade en sådan ovanför skötbordet. Sen kan man ju såklart göra själv om man är lite pysslig!
Vi har våran kvar och sonen är 11 månader. Vi spelar sällan melodin, men han gillar att titta på djuren och slå lite på dom. Det händer säkert att han drar i dom också. De lossnar inte, och dessutom är det ju bara mjuka gosedjur, så jag vet inte vad det skulle vara för säkerhetsrisk.? Detta är en billigare variant från "Rätt start" tror jag...
När han var yngre, innan han reste sej upp hade vi en såndär som lyser upp i taket, och spelar melodi/ljud från "Fisher price", men den har jag tagit bort, för annars skulle han ha sönder den.