Badring??Armringar?
Hur har ni gjort med barn i samma ålder innan om ni inte använt något utav det jag skrev?
Jag håller koll här för detta vill jag gärna också ha svar på. Jag har köpt badring men det känns som om hon ska ramla igenom eller? Sen är det väl olika viktklasser på armkuddar??
Jag har ingen aning, men brukar det inte stå ålder på såna saker? Typ som med brädspel? Sen har jag personligen alltid tyckt det känns obehagligt med badring på barn för det känns som att man kan glida igenom så därför har jag alltid föredragit armkuddar. Tyckte även det var skönare när jag var liten.
Jag kikade på armkuddar på ullared. Fanns 3+ och 6-9 år tror jag det var. Jag köpte de 3+ till sonen, har dock inte testat dem eller så, man han fyller 2 i november.
detta är inget på hopp ta det inte så bara fundering:
vad ska de vara bra för? har själv en son som blir två i slutet av september. vi brukar bada på badhuset med gämna mellanrum och har aldrig känt att de skulle göra någon nytta. han kan ju inte på när klara sig utan att ha någon att hålla i dåt han ite kan sitta.
dessa hjälpmedel är väl inte något man kan lite på som flythjälp? Inte på "djupt" vatten (vilket allt är för min kortis kille) om barn som inte kan simma. det ände som är godkänt som det är väl flytväst tror jag (är ingen expert men vet jag har läst det på förpakningar).
Jag har armringar för barn mellan 12 och 24 mån. De är helt runda och anpassade för små barn så att deras huvud kommer högt ovanför vattnet. Vet ej vart de kan köpas, jag köpte mina på Tradera.. men de är jätte bra! Det är samma typ som man kan få låna på babysim.
Sonen är snart 2 år och väger redan närmare 14,5 kg. Han älskar vattnet och vill helst "simma" själv. Han försöker hela tiden slita sig loss från mig eller maken så dessa har varit till hjälp då han blir lite lättare att hantera ![]()
Det beror väl på hur stort barnet är. Mina barn i samma ålder kunde inte använda badring för dom var för små och ramlade igenom. Badringen passar bättre till fyraåringen. Armpuffar funkar bättre på en tvååring - eller kanske både armpuffar o badring.
VI har köpt "swimpy" sån som man har runt midjan och över arnarna..
Våran kille älskar dessa för då kan han ta sig fram själv..
Beroende på om man knäpper den på magen eller i ryggen så hamnar barnen framåt eller bakåt. VI har så han hamnar i ryggläge om han inte grejjar på så han står i upprätt position.,
Vi har gått 2 kurser i Bbaysim och han älskar vatten
Ska köpa armringar över nätet hade jag tänkt
http://www.babysimshopen.se/
I sommar blir det flytväst på när vi är i närheten av vatten