• mamalolo

Första graviditeten - när började din mage växa på riktigt?

Hej! 

Väntar mitt första barn, är i vecka 16+0 och väntar otåligt på att magen ska börja växa. Syns i princip inte alls. Skulle vilja höra när era magar började växa "på riktigt" när ni väntade ert första barn?
  • Svar på tråden Första graviditeten - när började din mage växa på riktigt?
  • Waersta

När jag väntade första syndes inte magen ordentligt förens några veckor efter ultraljudet, vill minnas magen växte som mest mellan 20 och 25 veckor.

Grattis!

• mamalolo
    Waersta skrev 2010-05-30 10:24:39 följande:
    När jag väntade första syndes inte magen ordentligt förens några veckor efter ultraljudet, vill minnas magen växte som mest mellan 20 och 25 veckor. Grattis!
    Okej, skönt. Då kanske jag inte behöver känna mig onormal...
  • sandraaa01

Min började synas lite i tajta kläder i vecka 19.. och jag är ändå jätte smal.. det beror så mkt på hur livmodern ligger från början :) Men nu de senaste veckorna har den vuxit som bara den :) tog bara lite tid innan de satte igång.. 

• Michisen

Någonstans i vecka 22-23. Är gravid med andra barnet nu, är i vecka 20 och ser bara missklädsamt glasstjock ut fortfarande, ingen gravidmage, utan livmodern har bara puttat upp fläsket en våning så att säga, så att det putar längre upp.

• Malpe15

Är i vecka 31 nu & har fortf liten mage enligt alla, den började växa efter vecka 20, då började endel som inte visste fråga om ja va gravid.

• Blgebo

Någon gång efter v. 25. De jag bodde granne med hade inte sett något förrän jag kom hem från BB med bäbisen... Hade väldigt liten mage.

• mamalolo

Ojoj. Ja, men då så. Kanske inte ska vara så orolig då. Tack för alla svar! :)

Kan det kanske ha med magmusklerna att göra också? 
  • Michisen
    mamalolo skrev 2010-05-30 13:07:31 följande:
    Ojoj. Ja, men då så. Kanske inte ska vara så orolig då. Tack för alla svar! :) Kan det kanske ha med magmusklerna att göra också? 
    Det finns många orsaker, bland annat hur livmodern är placerad, hur barnet ligger, hur man bär barnet... En del får ju hängbuk från vecka 6, andra syns det i princip inget på alls.
  • wonkiz

Nu vet jag inte om det syntes ovanligt tidigt på mig.men när jag var i v.15 så kunde jag inte dölja det längre. Är nu i v.36 och det är en enormt stor mage som sitter på mig =) skriver sitter för den står verkligen bara rakt ut och det syns inte bakifrån alls att jag är gravid. Men det är så olika från person till person..min bäbis ligger bara i magen och inte bak mot ryggen någonting alls, är därför jag ser så stor ut.

• mamalolo
    Michisen skrev 2010-05-30 13:13:27 följande:
    Det finns många orsaker, bland annat hur livmodern är placerad, hur barnet ligger, hur man bär barnet... En del får ju hängbuk från vecka 6, andra syns det i princip inget på alls.
    Okej! :)
    sandraaa01 skrev 2010-05-30 10:31:18 följande:
    Min började synas lite i tajta kläder i vecka 19.. och jag är ändå jätte smal.. det beror så mkt på hur livmodern ligger från början :) Men nu de senaste veckorna har den vuxit som bara den :) tog bara lite tid innan de satte igång.. 
    Tittade på din magbild. Jättefin rund mage! Är du i vecka 20 nu?
Svar på tråden Första graviditeten - när började din mage växa på riktigt?