• Splach

Min 3åring kissar överallt?

Ja jag har en treåring, som helt plötsligt börjat med tokigheter.

Hon har idag kissat i Hundarnas vattenskål!!!
    Och klassikern precis bredvid toaletten, vilket händer flera gånger i veckan.
    Om hon gör något dumt och får lov att gå in på sitt rum, då kissar hon direkt hon kommer in där, oftast i sängen och skrattar sedan när man kommer till henne!

Jag har försökt att prata, försökt att "skälla"..

Men vet inte hur jag ska göra för att få styr på detta!

Hon har i normala fall inga som helst problem att hålla sej, vi kan vara borta i timmar utan att hon måste gå på toa, vissa dagar sköter hon allt jättebra och har varit jätteduktig och så nu har hon börjat trilskas..

• Svar på tråden Min 3åring kissar överallt?
  • Kryssarinnan

Hej

När jag var sex år gammal gick jag igenom en jobbig period när mina föräldrar skiljdes. Då började jag att kissa på mig på natten, efter att ha varit torr i över fyra år. Det är väldigt vanligt att barn reagerar på detta sätt när de inte mår bra. Din dotter kan inte rå för det, och hon gör det inte för att jäklas med dig!

Jag tror inte att det är rätt sätt av dig att bli arg på henne. Tvärtom så måste du tänka på hennes situation och fundera på hur du kanske kan vara ännu mer kärleksfull och accepterande.

Men jag tror inte att detta är rätt forum för denna diskussion om toavanor. Kanske kan du finna mer stöd i ditt föräldraskap någon annan stans på FL? Lycka till med er relation. Se bakom kissandet och vad som sker i hennes hjärta just nu i livet. Kram.

• hella82

jag tänker att det är trots. min son (snart 2,5 år) har varit blöjfri över ett år. i höstas sa han alltid till när han behövde kissa eller bajsa. nu säger han bara till om han behöver bajsa. annars måste vi ta honom på toa regelbundet eller när vi ser att han är kissnödig. häromdagen när jag sa nej efter att han bett om en kaka så sa han "men då kissar jag i byxorna!"..värsta hotet! så jag tror det handlar om trots. det är något hon kan bestämma över. vet dock inte vad man ska göra åt det..jag tar min son på toa när jag tycker/ser att det är dags, så han slipper gå och "skvätta" i kalsongerna som han annars gör :P
    lycka till!

melker 080101
Svar på tråden Min 3åring kissar överallt?