• fiolen

Vikt på barnvagn?

Funderar lite på vikten på en barnvagn. Vi bor på landet och kommer förmodligen lyfta vår vagn i och ur bilen en hel del. Har kollat på Emmaljunga och Brio. Hur mkt skiljer det i vikt mellan märkena och olika chassin? Kom gärna med förslag på lätta kombinationer.

• Svar på tråden Vikt på barnvagn?
  • AMH

Båda vagnarna väger runt 15-19 kilo. Men kolla OTH vagnarna dom är betydligt lättare men sittdelen på dom är ju bara framåtvänd och det kanske du inte gillar. Glömde säga att One tree hill är trehjulingar. Dom väger under 10 kilo.

• Bella B

Kolla företagens hemsidor, där brukar vikten stå. Vi valde Brio Duo bla för att den var lättast. Vi har standardchassi och luftdäck.

• fiolen

Vill ha en fyrhjuling. Känns stabilare på grusvägen som går utanför vårt hus.

• Bella B

Brio Duo väger 12 kg, kombin 16 kg...

• NeaVida

Det finns ju Buggaboo oxå, den har fyra hjul, funkar i stan och på landet och är stabil men lätt. Väger oxå mindre än 10 kg och är vändbar... Lite smådyr iofs, men jvligt praktiskt - förutsatt att man tycker att den är snygg, och att man tycker att det är OK med kundvagnshjulen där fram. Har för mig att Knorr gör lättare vagnar oxå...

Emmaljunga och Brio är ju annars inte lättviktsvagnarna direkt. och ganska dyra...

• Suni74

Jag har hittat "min" vagn!!! En Emmaljunga City cross som endast väger 12kg!!!

Svar på tråden Vikt på barnvagn?