• Anonym

Bra tips för att få en kille vilja ha dig!

Kan du komma med några bra tips på vad man kan göra för att en kille skulle vilja ha dig??

ska man skriva ett mail att man har det så bra och är så lycklig eller ge smicker eller vad funkar??

• Svar på tråden Bra tips för att få en kille vilja ha dig!
  • Queenie70

Var: Kåt, glad och tacksam...

tragiskt men sant...

Försök för allt i världen inte att vara rolig, och definitivt inte försöka vara rolig på ett sätt som kan uppfattas som cyniskt eller ironiserande...då blir de så rädda av sig de små liven...Le och glittra tills läpparna faller av och prata med lite småbarnslig röst...

• Anonym

funkar det att vara rak eller är det avtändande?

• Singel Man
    Anonym skrev 2010-05-30 23:31:17 följande:
    rak och ärlig fungerar iallfall för mig, varför leka eller spela spel, lägg fram det snyggt , som att, jag tycker om dig, är intresserad etc etc. Beror på hur blyg du är och hur den andra partnern är vad det gäller social , verbal , och hur han tar det du säger....
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-05-30 23:31:17 följande:
    Det funkar. För stunden. Sen blir de rädda.
  • Volatile

Jag tycker att man ska vara försiktig om sig själv "jag är så lycklig etc." Det blir lite väl att man är intresserad av sig själv och inte honom. Det bästa är alltid att skapa en konversation om något, ställa en fråga för att sen kunna utveckla samtalet och involvera smicker, göra det man gör när man flörtar. ;)

Sen när man börjar märka att killen ger något tillbaka, du börjar få en uppfattning kan du också involvera genom att vara mer rak. Men även om killen inte mjuknar upp är det ändå dags att vara rak, den tiden kommer alltid. Jag anser att man inte borde vara rak först av allt för att då kan man bli missuppfattad som "desperat" eller att killen blir chockad. Det är viktigt att det finns något lättsamt och kul som det mer
    seriösa kan vila på utan att det uppfattas som konstigt.

• Anonym
    Volatile skrev 2010-05-31 01:23:12 följande:
    Jag tycker att man ska vara försiktig om sig själv "jag är så lycklig etc." Det blir lite väl att man är intresserad av sig själv och inte honom. Det bästa är alltid att skapa en konversation om något, ställa en fråga för att sen kunna utveckla samtalet och involvera smicker, göra det man gör när man flörtar. ;)Sen när man börjar märka att killen ger något tillbaka, du börjar få en uppfattning kan du också involvera genom att vara mer rak. Men även om killen inte mjuknar upp är det ändå dags att vara rak, den tiden kommer alltid. Jag anser att man inte borde vara rak först av allt för att då kan man bli missuppfattad som "desperat" eller att killen blir chockad. Det är viktigt att det finns något lättsamt och kul som det merseriösa kan vila på utan att det uppfattas som konstigt.
    sant men så svårt.
  • SilverEmma

Var dig själv? Vill han inte ha dig då så är det ju inte dig han vill ha...

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Lavish

Håller med Queen, kåt och glad. Gärna samtidigt. Min erfarenhet är att i åtminstone det inledande stadiet gillar nästan alla killar en överglad tjej som ständigt kvittrar och skrattar. På ett... irriterande och falskt sätt... Det får dom väl att tro att hon gillar deras sällskap vilket smickrar deras ego. Så om det inte är King of Emo du dejtar så...

Däremot menar jag inte att du ska skriva att "jag är så lycklig". Efter några gånger kan du med fördel ta upp något som du är ledsen eller besviken över. Inte allt för allvarligt men inte heller allt för ytligt. Så kan han få trösta dig lite. Sen är du superglad igen! (Obs välj då inte "Jag är så ledsen att jag är överviktig") 

Beroende på hur blåst han är så kan man smickra men göra det lite finkänsligt. När du fått reda på några av hans egenskaper kan du antingen berätta att du verkligen gillar folk med de egenskaperna, eller säga att du verkligen ogillar folk med motsatta egenskaperna.

• Anonym (3:e dejten)

Jag har dejtat en kille en dryg veka nu och igår hade vi vår berömda tredje dejt.
    De andra två dejterna har han verkat intresserad, vi har mycst mycket och kramats i soffan, hånglat och haft det jättebra tillsammans.
    Vi har inte haft sex ännu, av hans vilja.
    Men sovit tillsammans.

Men efter en underbar helg tillsammans (hans exakta ord också) verkade han väldigt sval när han körde mig till tåget.
    Han kramade mig och sa att det var en av de snabbaste helger han upplevt.
    Han gav mig en puss och sa, ha det nu så bra.

???????
    inte, vi hörs eller nåt sånt, bara, ha det nu så bra.
    Jag fattar inget.

Jag skrev sedan till honom på sms att jag vill fortsätta ses och att jag tycker om honom.
    Fick ett tillbaka att han vill ses också.
    Men nu måste han vara med sina vänner också, så vi får väl se när vi kan pussla ihop det.

Jaha...snacka om att gå från hett till svalt.

Vad tror ni?
    Är jag påväg att bli dumpad?

Jag kommer inte ringa honom eller kontakta mera nu, vill han ses så har han mitt nummer.

• Queenie70
    Anonym (3:e dejten) skrev 2010-05-31 08:07:01 följande:
    Jag har dejtat en kille en dryg veka nu och igår hade vi vår berömda tredje dejt.De andra två dejterna har han verkat intresserad, vi har mycst mycket och kramats i soffan, hånglat och haft det jättebra tillsammans.Vi har inte haft sex ännu, av hans vilja.Men sovit tillsammans.Men efter en underbar helg tillsammans (hans exakta ord också) verkade han väldigt sval när han körde mig till tåget.Han kramade mig och sa att det var en av de snabbaste helger han upplevt.Han gav mig en puss och sa, ha det nu så bra.???????inte, vi hörs eller nåt sånt, bara, ha det nu så bra.Jag fattar inget.Jag skrev sedan till honom på sms att jag vill fortsätta ses och att jag tycker om honom.Fick ett tillbaka att han vill ses också.Men nu måste han vara med sina vänner också, så vi får väl se när vi kan pussla ihop det.Jaha...snacka om att gå från hett till svalt.Vad tror ni?Är jag påväg att bli dumpad?Jag kommer inte ringa honom eller kontakta mera nu, vill han ses så har han mitt nummer.
    När killar har börjat bonda med nån så får det ett konstigt behov av atgt dra sig tillbaka en stund. Om man då ignorerer så kommer de tillbaks som ett gummiband som sträckts ut till lagom längt. Om man däremot ligger på och försöker locka tillbaks dem så känner de sig trängda de små liven och försöker sträcka ut gummibandet ännu mer tills det brister (dvs. de kommer inte tillbaks,,)

(Åsså säger de att de är kvinnor som är otydliga...tjena liksom)
    Queenie70 skrev 2010-05-31 10:42:53 följande:
    När killar har börjat bonda med nån så får det ett konstigt behov av atgt dra sig tillbaka en stund. Om man då ignorerer så kommer de tillbaks som ett gummiband som sträckts ut till lagom längt. Om man däremot ligger på och försöker locka tillbaks dem så känner de sig trängda de små liven och försöker sträcka ut gummibandet ännu mer tills det brister (dvs. de kommer inte tillbaks,,)(Åsså säger de att de är kvinnor som är otydliga...tjena liksom)
    ja, kanske har du rätt.
    han kanske känner sig trängd, trots att det är han som legat på och varit den mest fysiska och den mest drivande.
    Han har redan berättat för sin familj om mig och han sa senast han var här att det kändes tomt efter att han åkt.

Men igår pratade han om att han fortfarande är ungkarl och att han har en resa i september i jobbet som han vill ta med sig en tjej på, om han nu kan hitta någon tjej.
    Lite småsaker som jag tycker tyder på att han inte vill ha mig iallafall.

Men men, ska inte pressa honom.
    Han tar väl kontakt om han vill.

Haha!
    kan inte låta bli att skratta lite nu.

För just när jag tryckte på "posta inlägget" så kom ett sms, från honom.

Han skrev:

Hej, hade svårt att sova inatt, kanske var det avsaknaden av dig?
    Hoppas du sovit gott, ha en bra dag.

*skrattar*

Den dagen jag förstår mig på karlar, då ska jag fan skriva en bok och bli rik!!

• Queenie70
    Anonym (3:e dejten) skrev 2010-05-31 10:50:32 följande:
    ja, kanske har du rätt.han kanske känner sig trängd, trots att det är han som legat på och varit den mest fysiska och den mest drivande.Han har redan berättat för sin familj om mig och han sa senast han var här att det kändes tomt efter att han åkt.Men igår pratade han om att han fortfarande är ungkarl och att han har en resa i september i jobbet som han vill ta med sig en tjej på, om han nu kan hitta någon tjej.Lite småsaker som jag tycker tyder på att han inte vill ha mig iallafall.Men men, ska inte pressa honom.Han tar väl kontakt om han vill.
    Japp. Det bäst du kan göra är att i sann 50 tals anda tiga still och vänta på att han ska ta initiativet. Själv har jag aldrig fixat såna lekar och ställt karlarna mot väggen...Men så har jag skrämt bort rätt många också
    Queenie70 skrev 2010-05-31 10:56:36 följande:
    Japp. Det bäst du kan göra är att i sann 50 tals anda tiga still och vänta på att han ska ta initiativet. Själv har jag aldrig fixat såna lekar och ställt karlarna mot väggen...Men så har jag skrämt bort rätt många också
    Samma här, jag har skrämt bort några vid det här laget.
    Men denna vill jag behålla, för han verkar värd besväret =)

En vän sa en gång till mig att man inte ska jaga en man.
    Det är som att jaga prinsen, man jagar honom in i grottan, sen står man där utanför och lockar honom, men tillslut kommer draken ut istället för prinsen.
    Då är det kört =)

kanske är det resonemanget inte så galet ändå?
  • Sandra 223
    Queenie70 skrev 2010-05-30 23:29:37 följande:
    Var: Kåt, glad och tacksam...

tragiskt men sant...

Försök för allt i världen inte att vara rolig, och definitivt inte försöka vara rolig på ett sätt som kan uppfattas som cyniskt eller ironiserande...då blir de så rädda av sig de små liven...Le och glittra tills läpparna faller av och prata med lite småbarnslig röst...
    Nej! Småbarnslig röst ska man vara försiktig med, många som blir extremt äcklade av det.

Var livfull, glad och fylld av fantasi precis som en femåring. Men förställ inte rösten. Inte många killar som tänder på tjejer som verkar korkade. Eller jo, fast då är dom ju bara ute efter ett snabbt ragg som är korkad nog att följa med.

Så spara den småbarnsliga rösten till... Aldrig, eller.. Har man en sexig och barnslig röst så kanske det gå. Men oftast låter det äckligt och korkat. 
Svar på tråden Bra tips för att få en kille vilja ha dig!