Om du blev gravid genom våldtäkt, tror du då att du skulle behålla barnet?
nä, för jag vill inte ha fler barn.
Helt ärligt.. vet ej förrens jag isf hamnar i den sitsen (vilket jag ej hoppas på).
Så röstade annat
Jag avgudar barn och vill ha flera egna. Men aldrig i livet att jag skulle låta mitt barn vara kopplat till en våldtäcktsman för resten av sitt liv. Jag skulle känna mig smutsig och äcklad. Det hade nog blivit abort. Och abort är något jag alltid har som sista utväg. Så jag hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den situationen. Men jag förstår även hur de som behåller barnet tänker och känner, det gör jag absolut.
nej det hade jag inte. har två barn och vill gärna ha fler men inte på det sättet.
Aldrig i livet. Skulle ta dagen efter-piller "direkt" efter.
No way in hell. Jag ska ju inte ha fler barn överhuvudtaget, så att jag skulle behålla ett våldtäktsbarn finns inte med på världskartan.
Det tvivlar jag på. Har jag blivit våldtagen har jag andra saker att ta itu med än en graviditet och framtida barn.
Absolut inte.
Jag vill kunna se på mitt barn med kärlek, inte med fruktansvärd påminnelse och avsky för dess gener. Barnet hade inte fått det bra med mig, så att säga.
Hade jag behållit barnet så hade jag ju inte behandlat det illa eller orättvist, det är ju inte barnets fel liksom. Men att se våldtäcktmannens gener i sitt barns ansikte...det skulle bara vara för hemskt..
Beror väl på vem våldtäktsmannen är. Skrämmande många blir ju våldtagna av sin egen partner och då antar jag att man behåller barnet.
Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra om det var en okänd våldtäktsman. I en idealisk värld skulle jag väl fullfölja graviditeten och adoptera bort barnet. Jag vet verkligen inte.