• Ella81

Riktigt ont i magen vecka 21

Hej !

När jag vaknade idag kände jag hur det gjorde ont i vänstra sidan (ungefär där äggstocken sitter normalt sett). Efter ett tag började det göra riktigt riktigt ont. Var på väg till jobbet och fick stanna och vila på vägen. Helt plötsligt släppte det och nu gör det inte allt ont.

Jag har känt det tidigare, i början av graviditeten men det gjorde inte alls lika ont.

Jag var på väg att bege mig till akuten istället för jobbet, blev riktigt rädd och trodde något var fel. Har inte blödit eller något.

Jag funderar på om det kan vara ligamenten som gör ont ? Är det någon som har liknande erfarenheter ?

Blir så orolig att något skulle vara fel.

• Svar på tråden Riktigt ont i magen vecka 21
  • smulan9

Jag har ont i ligamenten....det gör ofta ont när man reser sig eller när man går i rask takt....men denna gången (grav 2) så har jag haft mycke kramp på min vänster sida av magen...?? förstår inte vad det är...

• ALO

Det kan inte vara foglossning?

Ella 2009-04-21 Lillebror Bf 2010-06-29
  • SandramedS

En kompis till mig hade så och det slutade med svår foglossning.
    Kan ju börja så?

JAg har foglossning men bara ont bak... Peppar peppar!

Lycka till!

• Ella81

Ajdå, hoppas det inte är foglossning. Jag är så glad att jag sluppit än så länge. Men snart börjar väl alla krämpor.

Är första barnet så jag har noll koll på hur det ska kännas.

Ska till bm imorgon, så jag får fråga henne. Har inte haft ont sen i morse, så jag hoppas det inte kommer tillbaks.

Tack för svar !!

Svar på tråden Riktigt ont i magen vecka 21