• Sephora

Laktosfri sås till ugnsbakad laxfilé

Ja, jag skall alltså bjuda några vänner på ugnsbakad laxfilé och vill ha en laktosfri kall sås eller röra att ha till. Kom gärna med tips!

• Svar på tråden Laktosfri sås till ugnsbakad laxfilé
  • Annika1981

Det borde finnas laktosfri creme fraiche. I så fall så kan du blanda creme fraiche, rödlök, syrligt äpple och smörgåsgurka samt salt och peppar ihop. Lätt och super duper gott till lax.

• banansmoothie

Använd oatly matlagningsgrädde (havrebaserad) och blanda med lite majonäs, i med en burk röd rom, lite dill och salt och peppar. Och eventuellt, om du vill ha lite mer "creme fraish smak" lite citron.

• Sephora

Callgirl; Glömde att skriva att jag är kass på proportioner. Så, hur mycket skulle du ta av av ingredienserna? =)

• Nina1982

jag kör alltid laktosfri gräddfil majonnäs och dill, salt o peppar till lax...

Men en gång gjorde jag en på laktosfri creme fraiche, lime, vitlök, salt o peppar blev också gott...

• Annika1981

Den kalla såsen jag skrev om så tar jag 2,5dl creme fraiche, ett syrligt äpple, lika mycket smörgåsgurka som äpple och en halv rödlök. Detta är till ca 2 personer. Salt och peppar efter tycke och smak.

• Sephora

Annika1981; Äpplet och gurkan, river du eller hackar du dem?

• Sephora

Annika1981; Och löken? =)

• Annika1981

Ledsen för det sena svaret... Jag hackar äpplet, gurkan och rödlöken.

Svar på tråden Laktosfri sås till ugnsbakad laxfilé