• MeAndMyBoys

Dräktig katt?

Jag har googla på alla möjliga sätt och visst och tror snart att jag läst allt man kan hitta om dräktiga katter. problemet är att jag inte får reda på hur en katthona ser ut när det har gått 45 dagar ungefär. Den 16 mars är datumet som är aktuellt. förväntas alltså den 20 juni cirka.

Jag tycker bara att hon har blivit lite runt... hon är en väldigt liten katt och smal. nu ser/känns hon mer normal. Hon äter mycket bättre och är mycket mer gosig. jag håller henne inne så mycket jag kan för att hon inte ska föda någon annanstans. Hon är ju en utekatt så hon älskar att vara ute nu med.
    Ang hennes tuttisar som ska bli mer rosa så har jag svårt att avgöra detta, minns inte hur de var innan.
    Någon google expert här eller någon som helt enkelt kan mycket om detta?
    tacksam för svar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-31 22:06
    en rättelse, parningen skulle ju vart 16 april inte mars.
  • Svar på tråden Dräktig katt?
  • Majsan70

Alltså hur katten ser ut beror ju på hur många barn hon har i magen samt hur de ligger. Ibland resorberas fostren, men dräktigheten fortskrider vilket kan innebära att katten inte blir rundare.
    Jag väger alltid mina honor för att veta hur mycket de går upp i vikt. Är de dräktiga så går de upp ca 100 gram i veckan.

Men är katten parad 16 mars så skulle ju aktuell förlossning varit den 20 maj.

• Kattenpys
    Nja, jag är ingen EXPERT precis.. Ja, det är ett tag sen. Men jag tror jag ska ha min första kull nu då :) Så vat vet ni ? Skäms Jag skäms för att fråga Skrattande
Svar på tråden Dräktig katt?