• Physical

Atarax hjälp!

Jag har fått atarax utskrivet eftersom att jag lider av oro och ångest. Jag ska ta en tablett när jag känner att jag får det. 
    Äter även citalopram. 

Nu till saken, jag vågar inte ta tabletterna.. atarax alltså.. man får ju helst inte köra bil när man äter dom.. jag MÅSTE köra bil för att ta mig nånstans om jag ska nånstans.. 

Hur har det tett sig för er när ni ätit dom, har ni inte kunnat köra bil?

• Svar på tråden Atarax hjälp!
  • Anonym

Jag använder dem som sömnmedicin och jag förstår din oro. De är kraftigt lugnande. För mig reagerar jag tvärtom om jag äter dem och inte går och lägger mig, då blir jag speedad. Medans om jag lägger mig när jag tagit dem sover jag 8 timmar minst och är groggy när jag vaknar.

Du kanske får ta en dag utan bilkörning och prova hur de känns? Om du mår bättre kanske det är värt att avstå bilkörning ibland för det?

• MissBerg

Jag har alltid kört bil när jag har ätit dom. Jag åt dom när jag hade bältros för klådan, enda biverkan som jag kände av var att jag blev väldigt dåsig och trött men vil körde jag utan problem..

• Anonym

Jag äter Atarax mot allergi och kör aldrig bil när jag tagit en tablett eftersom att jag blir extremt trött. Att köra bil när man är trött kan vara livsfarligt.

Något jag har märkt är att jag inte blir speciellt trött av medicinen om jag har druckit en del koffein. Så det skulle du ju kunna testa.

• goddagens

Det är helt olika hur man reagerar av atarax. Själv märkte jag ingenting av den medicinen och kunde köra bil utan problem. Blev inte ens trött.

• Anonym (Kim)

För vissa är det rena sockerpillerna, andra blir dödströtta av dom. Jag blir nog mitt emellan men rätt slö, skulle aldrig köra bil när jag tagit dom.

• Kaxelina

På en tablett kan jag köra bil men inte på två.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (Kim)
    Kaxelina skrev 2010-05-31 14:56:31 följande:
    På en tablett kan jag köra bil men inte på två.
    Vilken styrka äter du?
  • goddagens
    Anonym (Kim) skrev 2010-05-31 14:52:37 följande:
    För vissa är det rena sockerpillerna, andra blir dödströtta av dom. Jag blir nog mitt emellan men rätt slö, skulle aldrig köra bil när jag tagit dom.
    Sockerpiller ja - exakt hur jag skulle beskriva det.
  • Anonym (E)

Även jag skriver under på att de är lika verksamma som sockerpiller. Skulle kunna köra bil om jag så ätit hela förpackningen Fick sluta med dom ganska fort och få annat lugnande som det är lite kraft i

Prova en gång och se hur du reagerar. En del blir påverkade men alla jag mött har samma åsikt som jag.

Svar på tråden Atarax hjälp!