Problem med sambons familjen
Hej!
Jag är samno med en helt underbar man, vi har det jätte bra ihop. Vi kan prata om perecis allt och har inga hemligheter för varandra. MEN nu ligger det till så här att jag har två barn med varsin pappa sedan tidigare och det vet min sambo, jag har gemensm vårdan om dom och träffar dom på lov och andra större helger när dom vill och det går. (Barnen bor hos sin pappa alltså). Nu är det så här att min sambos föräldrar och familj och vissa av hanns vänner tror att jag inte har gemensamvårdnad om dom, att jag är ute efter något och att jag ska utnyttja min sambo. Dom går till min sambo och pratar med han men kommer aldrig till mig och frågar hur saker ligger till när det gäller mina barn och allt. Dom har till och med kollat upp mig, vad jag jobbat med och vad jag haft för inkomst. Hanns pappa vill nu att jag ska vi sa personbevis på mina bran där det står att jag är vårdnadshavare plus att jag ska visa upp pappaer om tidigare anställningar. Detta är verkligen jobbigt för mig och min sambo. Min sambo säger inte till dom på skarpen eller säger till dom att dom måste acceptera att viär ett par eller skita i det. Det värsta är att vi har bara bott i hop 2 månader, hannns sysskon har nästan inte träffat mig och det har inte hanns vänner nästan heller gjort. Nu har min sambo en bästa som träffat mig och det ä'r väl den enda som inte har ont av mig tror jag. Snälla vad ska jag göra, jag kommer inte att ge upp min sambo för jag älskar han verkligen. Men vad ska man göra för att få dom att sluta och snacka bakom min rygg. Jag har till och med skaffat fram personbevis för mina bran där det står att jag är vårdnadshavare men jag har inte visat dom för dom andra än, ska jag verkligen sjuka så lågt att jag ska skaffa fram paper från tidigare anställningar och visa dom med?? Känns inte som det är helt rätt alltså och så känns det konstigt att behöva göa en sådan sak. Snälla vad ska jag/vi göra för att göra klart för dom att vi älskar varandra och att vi vill att dom ska sluta?? Och vad ska jag göra för att göra klart för min sambo att jag vill att han ska säga till dom skarpen?? HJÄLP!!