• Anonym

Varför har inte mensen kommit? (akut p piller)

Hade för 2 veckor sen sex med min sambo, under ÄL, kondomen gled av utan att vi märkte detta. Det var på en lördag natt, måndag tar jag en akut p-piller.

Min mens är punktlig, alltid...brukar komma fre-lör men nu är det måndag och fortfarande ingen mens...inte heller positivt från grav test....

Varför kommer inte min mens?

• Svar på tråden Varför har inte mensen kommit? (akut p piller)
  • Anonym

Vet du med 100 procent säkerhet att du hade ÄL den dagen? Du kan ha haft ÄL senare än du trodde och då kommer mensen också senare.

Om du inte haft mens och gjort ett neg gravtest så tror jag inte du är gravid. Vänta några dagar och ta ett test igen om inte mensen har kommit då.

• MammaHela

Ett negativt test behöver inte betyda att det är negativt tyvärr.

Jag tog ett dagen efterpiller på söndagen när vi hade haft sex på natten till söndag. Tyvärr hjälpte inte det utan jag fick göra en abort.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-31 14:43:35 följande:
    Vet du med 100 procent säkerhet att du hade ÄL den dagen? Du kan ha haft ÄL senare än du trodde och då kommer mensen också senare.Om du inte haft mens och gjort ett neg gravtest så tror jag inte du är gravid. Vänta några dagar och ta ett test igen om inte mensen har kommit då.
    Jag känner mig kropp utan och innan och vet tydligt att jag hade ÄL då. Min kropp har varit super punktlig så länge jag kan minnas....
    MammaHela skrev 2010-05-31 14:47:08 följande:
    Ett negativt test behöver inte betyda att det är negativt tyvärr. Jag tog ett dagen efterpiller på söndagen när vi hade haft sex på natten till söndag. Tyvärr hjälpte inte det utan jag fick göra en abort.

Va jobbigt för er. Jag får helt enkelt invänta och kolla om ett par dagar igen.

Tack

• Anonym

Akut p piller skjuter fram ägglossningen, så om den var på g men inte skett än så är det troligt att den blev framskjuten några dagar. Därmed borde mensen bli framskjuten några dagar. Detta var vad som hände mig, vi hade sex under äl, kondomen sprack, jag tog akut p piller (visserligen samma dag), mensen blev 5-7 dagar sen.

Sen är det ju så att akut p piller har som sämst effekt om ägget just lossnat och blir befruktat. Det är svårare för ägget att fästa visserligen.

Du får nog klarhet om några dagar.

• Anonym

Tack för era svar.

Sitter och tänker att de kanske inte är så farligt om inte mensen skulle komma heller. Men 3an var inte tänkt till just nu då våran 2a fortfarande är liten. men men - vi får se...nervöst som bara den är det iaf.

• Anonym (En fråga)

Ni som tagit "dagen-efter-piller":
    Har ni fått en blödning strax efter pillret?
    Eller har allt varit som vanligt fram till nästa mens, även om den blev sen?

• Anonym (#4)
    Anonym (En fråga) skrev 2010-05-31 21:22:01 följande:
    Ni som tagit "dagen-efter-piller": Har ni fått en blödning strax efter pillret? Eller har allt varit som vanligt fram till nästa mens, även om den blev sen?
    Jag fick en blödning på några dagar, strax efter pillret. Plus att jag hade som pms hela den cykeln, efter pillret. Och försenad mens. Sen var det som vanligt igen för mig.
    Anonym skrev 2010-05-31 21:11:31 följande:
    Tack för era svar. Sitter och tänker att de kanske inte är så farligt om inte mensen skulle komma heller. Men 3an var inte tänkt till just nu då våran 2a fortfarande är liten. men men - vi får se...nervöst som bara den är det iaf.
    Förstår att det är nervöst, men ändå bra att en ev graviditet inte vore totalkatastrof.
  • MammaHela
    Anonym (En fråga) skrev 2010-05-31 21:22:01 följande:
    Ni som tagit "dagen-efter-piller": Har ni fått en blödning strax efter pillret? Eller har allt varit som vanligt fram till nästa mens, även om den blev sen?
    jag fick ingen blödning alls. bara ett plus på stickan.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym (En fråga)
    MammaHela skrev 2010-05-31 23:38:50 följande:
    jag fick ingen blödning alls. bara ett plus på stickan.
    Ok...
    Då är frågan om mellanblödningar tyder på att det funkar?
  • Anonym
    Anonym (#4) skrev 2010-05-31 21:51:45 följande:
    Jag fick en blödning på några dagar, strax efter pillret. Plus att jag hade som pms hela den cykeln, efter pillret. Och försenad mens. Sen var det som vanligt igen för mig. Förstår att det är nervöst, men ändå bra att en ev graviditet inte vore totalkatastrof.
    skit tjejer....ni gör mig super nervösa nu....det är måndag natt...och fortfarande ingen mens...börjar känna att brösten spänner....är de bara inbildning????
    Nog för att de inte skulle vara super hemskt men iaf....det vore inte en bästa tillfället....
  • Anonym

De jag skulle säga är att jag inte har haft någon blödning.....alls...inte ens något efter pillret...

• Anonym

blev rätt nojjig över att vara gravid, hade sex på dagen för ÄL för en vecka sedan, tog akutpiller.. det har nu gått 7 dagar och är i dagarna för BIM nu, hade två rosa trådiga flytningar igår (sista maj). kan det ha med akutpillret att göra?

har varit gravid tidigare, och vad jag kommer ihåg hade jag rosa flytning då med, när ägget fäste.

blir lite smått galen på det här, får nog ta ett gravtest ändå, för säkerhets skull :)

• Anonym (#4)

Alltså, jag vet inte om en blödning innebär att det fungerar, men jag vet att avsaknad av blödning inte är detsamma som att det inte fungerar! Många får inga märkbara följder alls av pillret, mer än att de allra flesta slipper graviditet.

Anonym skrev 2010-06-01 01:29:32 följande:
    blev rätt nojjig över att vara gravid, hade sex på dagen för ÄL för en vecka sedan, tog akutpiller.. det har nu gått 7 dagar och är i dagarna för BIM nu, hade två rosa trådiga flytningar igår (sista maj). kan det ha med akutpillret att göra? har varit gravid tidigare, och vad jag kommer ihåg hade jag rosa flytning då med, när ägget fäste. blir lite smått galen på det här, får nog ta ett gravtest ändå, för säkerhets skull :)
    Men har du ÄL bara en vecka före mens? Det låter konstigt.
  • Anonym

Den här kommit! Pust jag kan andas ut!
    Vill nog ha en trea min inte just nu! Vill kunna dricka vin i sommar när vi grillar! :)

Tack för alla era kommentarer! Jag lämnar nu den här tråden! :)

Svar på tråden Varför har inte mensen kommit? (akut p piller)