• Anonym

Viktklubb på nätet som verkligen fungerar

Jag måste gå ner i vikt nu, jag väger snart 100kg till mina ca168cm-( Vad gör man? Funderade på om jag skulle bli medlem i nån viktklubb, vilken är bäst?

Det känns som jag testat allt, har lätt o gå upp i vikt eftersom jag har pcos

• Svar på tråden Viktklubb på nätet som verkligen fungerar
  • genem

Har testat matdagboken.se där kan man enkelt hålla koll på vad och hur mycket man stoppar i sig samt hur mycket man gör av med. För viktminskning handlar helt enkelt (teoretiskt sett) om att man ska äta minre än vad man gör av med rent kalorimässigt.
    Tjänsten är gratis och det finns många forum om man väljer att tex gå ner med hjälp av LCHF eller pulverdieter. Eller om man väljer att endast få kontroll över sitt kaloriintag. Det finns även mycket recept att tillgå.

• Anonym (C)

Jag rekommenderar www.viktklubb.se. Jag gick ner ungefär 15 kilo med dem (från 78 till 63) på ett halvår, och är jättenöjd med upplägget där. Där fyller man i vad man äter, hur man rör sig, coh får hjälp att räkna ut hur mycket du ska äta. FInns även peppande forum och sådär. Jag trivdes bra där, väl spenderade slantar imo.

Jag har också testat www.matdagboken.se, men jag upplever att viktklubb har bredare sortiment och mer korrekta förbrukningssiffror för olika motionsformer!

Svar på tråden Viktklubb på nätet som verkligen fungerar