• MissSummer

Vilka färger passar till créme-vitt?

Min studentklänning är creme-vit, och jag tänkte ha ett par mer färgglada skor till.

Har funderat på mintgrön, har ni några förslag på färger som passar bra till just creme-vitt så skulle jag vara tacksam! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Vilka färger passar till créme-vitt?
  • FrökenLarsson

Chockrosa skor skulle vara läckert till. Är inte så förtjust i mintgrönt, men om du gillar det så kör på det. Det viktigaste är vad du tycker.

• MissLillan

Alla färger passar väl till om det är rätt nyans.

• Lena

Någon annan varm färg, mintgrönt är oftast kall har jag för mig. Turkost borde funka bättre.

• MissLillan

Är man brun om bena så passar mintgrönt med!

• enlitenbitkaka

Alla färger passar. Men jag som är lite mer "klassisk" i min stil skulle känna mig som en drag queen i chockrosa skor. Jag skulle köra på en snygg grön färg (typ mossgrön), blå eller kanske bara ett par snygg cognacsfärgade skinnpumps nmed träklack

• MissSummer

Åh, ni är bäst! :D tack för alla bra tips, nu ska jag spana skor, men jag funderar på det där med chockrosa, är det verkligen snyggt till cremefärgat?

• Lena
    MissSummer skrev 2010-05-31 19:04:29 följande:
    Åh, ni är bäst! :D tack för alla bra tips, nu ska jag spana skor, men jag funderar på det där med chockrosa, är det verkligen snyggt till cremefärgat?
    det beror på vilken starkt rosa nyans. En kall passar inte medan en varm gör det. Ha med dig något kritvitt och det cremefärgade och jämför skorna med båda färgerna. Välj genast bort de som passar bättre med kritvitt än cremevitt för de är kalla färger.
  • MissSummer
    Lena skrev 2010-05-31 19:06:33 följande:
    det beror på vilken starkt rosa nyans. En kall passar inte medan en varm gör det. Ha med dig något kritvitt och det cremefärgade och jämför skorna med båda färgerna. Välj genast bort de som passar bättre med kritvitt än cremevitt för de är kalla färger.
    Hmm, okej, jag tänker att creme-vitt borde funka med typ gammelrosa och mintgrön men de säger ni är kalla färger?
  • Lena
    MissSummer skrev 2010-05-31 19:20:37 följande:
    Hmm, okej, jag tänker att creme-vitt borde funka med typ gammelrosa och mintgrön men de säger ni är kalla färger?
    mintgrön kan vara en kall färg. Gammelrosa är ofta en varm färg. Det går inte att säga i förväg tyvärr.
  • FrökenLarsson
    MissSummer skrev 2010-05-31 19:20:37 följande:
    Gammelrosa var det första jag tänkte när jag läste din rubrik, men sen fick jag intrycket av att du ville ha något lite mer färgstarkt.

Men rosa i alla nyanser tycker jag passar lika bra.
Svar på tråden Vilka färger passar till créme-vitt?