• Bettan72

Katten vinglar och kan knappt gå på bakbenen...

Har en katt som är 21 år och har njursvikt. Har gått på Renal sedan 2 månader och mått jättebra, varit pigg och glad. Igår var hon som vanligt men idag är hon jättevinglig på bakbenen, ramlar omkull och tassarna far åt sidorna. Ringde vet på fm o de trodde att det var njurarna som var slut eftersom hon inte ville äta på fm. Har gett henne kyckling nu i em och hon äter för fullt, dricker och går på lådan, det är bara bakbenen som det verkar ha hänt nåt med + att hon är trött och sover mer än vanligt. Hon verkar inte ha ont, har klämt och kännt och hon bryr sig inte.
    Kan katter få hjärnblödning eller dylikt?? Verkar ju så skumt att njurarna skulle påverka såhär över en natt.

• Svar på tråden Katten vinglar och kan knappt gå på bakbenen...
  • Jezamine

Åk till en veterinär!

Avstängd tills vidare
  • Stealth

låter som en hjärnblödning! Hon äter ju och allt, herregud hon är gammal missen!
    Ska ni in med henne snart eller kommer vetten hem till er och kollar?
    håller tummarna för din misse.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Smulan 89

Hittade en av våra katter ute för länge sen. Hon vinglade oxå och kunde inte resa sig pga bakbenen. Jag tog in henne, ringde veterinären, men de hade inte tid förrän senare, så jag åkte på ett ärende som jag hade. Ringde vet igen och fick tid typ två timmar senare. En kort stund senare var jag hemma igen och då hade katten kramper likt epilepsi. Det var jättehemskt, så jag stack iväg till vet direkt. Kom som tur var lite tidigare än vi skulle. Veterinären tog tag i katten för att kunna lyfta ur henne ur buren, men då dog hon i veterinärens händer. De sa att katten troligen haft ett medfött hjärtfel. Detta utvecklar blodproppar som sätter sig i bakbenen, vilket medför att katten inte kan gå. Sen sätter sig blodproppen i huvudet...då är det tyvärr slut sen...
    Hon blev ca 2 år. Har en kull efter henne, där en av ungarna troligen dog av samma orsak.

Svar på tråden Katten vinglar och kan knappt gå på bakbenen...