• Anonym (saltgurkan)

kan det vara dumt att vräka i sej saltgurka?

Antar att det inte är det men saltgurka är ju så gott och om möljigt ännu godare som gravid....nackdel bara att det är så dyrt..=)

• Svar på tråden kan det vara dumt att vräka i sej saltgurka?
  • Anonym (KäkaPå)

Nej, så länge det inte är abnorma mängder så är det Ok. Käka på bara

• marskattan

Om det smakar bättre som gravid betyder väl bara att det är något som din kropp och bebis behöver just nu .

• Anonym

När jag va gravid så va jag likadan, saltgurka, och rödbetor. Iofs tror ag att det är den där ättiklagen man är sugen på..det där syrliga som är lite äckelgott =)
    Testa gör goda dressingar med lite ättika och sådana saker, och ha på sallader.
    Dom avråder ju allt med äppelcidervinäger och kasnke tillomed ättika, som nudå saltgurkan ligger i..om det är smörgåsgurka på burk du menar?
    Men ingenting tyder heller på att det skulle vara farligt.

Men det säkra före det osäkra.
    Annars kan du fortsätta äta dom där på burk..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-01 00:40:59 följande:
    När jag va gravid så va jag likadan, saltgurka, och rödbetor. Iofs tror ag att det är den där ättiklagen man är sugen på..det där syrliga som är lite äckelgott =) Testa gör goda dressingar med lite ättika och sådana saker, och ha på sallader. Dom avråder ju allt med äppelcidervinäger och kasnke tillomed ättika, som nudå saltgurkan ligger i..om det är smörgåsgurka på burk du menar? Men ingenting tyder heller på att det skulle vara farligt. Men det säkra före det osäkra. Annars kan du fortsätta äta dom där på burk..
    avråder från äppelcidervinäger? varför?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-01 00:57:25 följande:
    avråder från äppelcidervinäger? varför?
    Det var något jag läste någonstans, det har stått på vissa äppelcidertabletter, men det kan ju vara annat i dom tabletterna. Men jag kan inte tänka mig att det är farligt, fråga din BM, men saltgurka kan man äta hur mkt man vill av =)
  • Anonym (saltgurkan)

Nej, jag menar sånna där gurkor som ligger i saltvatten i hinkar på tex ICA, som man plockar ex antal o lägger i påse...typ 99 kr kg..det jag tänkte på var tat man kanske får i sej väl mycket salt...

• Anonym (Japp)

Har för mig att man är sugen på salt när bebisen bygger sitt skelett, senare när det är klart så brukar suget avta.

• Anonym (saltgurkan)

Vad skönt, haha, för saltgurka är dyrt...=)

• Anonym
    Anonym (saltgurkan) skrev 2010-06-01 22:34:36 följande:
    Vad skönt, haha, för saltgurka är dyrt...=)
    köp euroshoppers stoooooora burk..lite mindre ä 20kr ganska exakt =)!
  • Anonym (saltgurkan)

tack =) Men nej, blä, vill bara ha sån där saltgurka på lösvikt, det är en helt annan smak,,,=) suget har dock avtagit något nu=)

• Anonym
    Anonym (saltgurkan) skrev 2010-06-06 23:15:17 följande:
    tack =) Men nej, blä, vill bara ha sån där saltgurka på lösvikt, det är en helt annan smak,,,=) suget har dock avtagit något nu=)
    jahaaaa...är det sådanadu menar :O
    :O

ingenting i lösvikt vad gäller mat ska ätas som gravid..sorry! men det har jag läst och hört!
  • Anonym (saltgurkan)

Ok...just nu orkar jag inte leta efter just det men...ingenting i lösvikt? Så då får man inte äta tex tomater heller? Jag uppskattar verkligen informationen såklart, men det låter lite konstigt, som sagt jag har inte läst riktigt, får leta mera imorrn, ska även fråga min bm...Tack iallafall!! =)

• Anonym
    Anonym (saltgurkan) skrev 2010-06-07 01:17:14 följande:
    Ok...just nu orkar jag inte leta efter just det men...ingenting i lösvikt? Så då får man inte äta tex tomater heller? Jag uppskattar verkligen informationen såklart, men det låter lite konstigt, som sagt jag har inte läst riktigt, får leta mera imorrn, ska även fråga min bm...Tack iallafall!! =)

Jo men tomater tvättar man ju nogrannt innan man äter =)

• Anonym

Jag har även fått riktig dille på saltgurka nu när jag är gravid med nr 2. Iof älskar jag saltgurka sen innan. Men som flera säger, ännu mer nu under graviditeten. Med första var det clementiner. Kunde äta 10 dagen ett tag. Levde på det haha! :) Vilka minnen...

Svar på tråden kan det vara dumt att vräka i sej saltgurka?