• Star84

Södertälje förlossning/bb

Hej!!
    Håller på att packa min bb väska då jag har bf den 19/6 och tyckte att det va dax nu.Men undrar nu om det är någon här som fött barn på södertälje sjukhus??

Vad behöver man ta med sig dit?? det är ju olika från bb till bb när det gäller blöjor/bindor/egna kläder och så vidare.
    Har de tex sjukhuskläder och så man får låna eller ska man ha egna kläder.
    Det ja vet är att man får blöjor till bebisen under de 2 första dagarna men sen får man köpa egna.

Någon som nyss/nyligen varit där som kanske kan svara samt vad tyckte ni om personalen och så vidare, för och nackdelar.
    Vill gärna få så mycket information som möjligt då detta är mitt första barn och är helt ny på området.

Tacksam för alla svar ja kan få.
    Sen vill ja önska alla lycka till här på familjeliv varesig man fått barn, väntar barn eller fortfarande är i verkstan *ler*

• Svar på tråden Södertälje förlossning/bb
  • ceci lia

Jag födde på Södertälje Sjukhus och var där sammanlagt 5 nätter. De sa aldrig nåt om att jag skulle betala för blöjor eller liknande. Kanske kommer det en jätteräkning snart
    Nej, blöjor, bindor,kläder och allt annat nödvändigt var gratis. Så det behöver du inte tänka på. Jag hade med mig en del kläder men de kom inte till så stor användning. Man blöder ner sig så mycket att sjukhuskläderna är bra åtminstone de första dagarna. Det jag tyckte var viktigast att ta med var: kamera, videokamera, pengar (och mynt), godis, kakor och kläder till hemfärden. Men glömmer man nåt kan man alltid hämta det till BB. Det är nästan bättre att ta med sig lite mindre och sen hämta det man behöver.
    Först tyckte jag personalen var fantastisk, Speciellt den barnmorskan jag hade vid förlossningen. Sen blev det lite tråkigheter när min mjölkproduktion inte kom igång men innan dess så var allt jättebra. Hoppas du bara får bra erfarenheter! Kram och lycka till!

• Tisan

Hej!
    Jag ska också föda i Södertälje, men inte förrän i början av augusti. Jag har bara hört gott om Södertälje sjukhus. Jag ska på studiebesök på BB nästa vecka. Då får man träffa barnmorskorna, ev narkosläkare, se sig om i rummen, prova lustgasen mm. Det ser jag fram emot!! Varför inte boka in ett besök??

Lycka till!!

• mamma2004

Kan inte hjälpa dig själv men det finns en sida som jag har kollat en del...

baby.sida.nu/
    Klicka på BB och sen BBrunt om i Sverige.

Där finns det enkäter som folk har svarat på om vad de tycker om olika BB.

• Lunar

Hej, vi har fött vår dotter på södertälje och ska även föda sonen där, det du behöver är kläder till dig och barnet, pengar och vidare som de andra säger , bindor och blöjor finns där. dom är super bra på det stället. hoppas du blir nöjd oxå.

• Star84

Oki tack för svaren...=) då har jag nog packat de viktigaste *ler* bara kläder till mig själv tills det är dax att åka hem kvar känns skönt.

Tisan---->hade tänkt gå på studiebesök från början men under vårat ul som gjordes kom de fram till att ja va mycket längre gången än trott (vi trodde barnet skulle komma i sep) men ska komma redan nästa vecka.Så har haft tankarna på en massa annat så har totalt glömt bort att åka på studiebesök och nu är det ca 1 vecka kvar och jag har fått order av min bm att va hemma och ta det lungt på grund av lite för högt blodtryck och så vidare...

• Anonym (t)
    Star84 skrev 2004-06-10 20:50:25 följande:
    maruschkati skrev 2025-06-02 20:05:39 följande:

Hej, alla pratar om att ha med sig mynt/kontanter. Varför ska man ha det?

Hm, inte tänkt på att kolla datumet på tråden? Flört
Svar på tråden Södertälje förlossning/bb