• Frostkristall

Sthlm-Barnvänligt hotell till vettigt pris

Sitter och planerar lite inför sommarens semester. Vi hade tänkt åka till Aquaria (djurgården) med sonen, och då behöver vi övernatta på hotell.

Så nu vill jag gärna veta vilka hotell ni rekommenderar :)
    Barnvänligt, nära och till vettigt pris!

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Sthlm-Barnvänligt hotell till vettigt pris
  • hic sunt leones

Läste en annons för detta i en föräldratidning. Har dock inte bott där själv, och vet inte exakt vart det ligger men det skulle vara tio min till city med pendeln.
    www.rica.se/alfons

• Frostkristall
    hic sunt leones skrev 2010-06-01 10:29:36 följande:
    Läste en annons för detta i en föräldratidning. Har dock inte bott där själv, och vet inte exakt vart det ligger men det skulle vara tio min till city med pendeln.www.rica.se/alfons
    åh tack så jättemycket för tipset! Ska kolla in det lite noggrannare :)

Fler som har tips så att man har lite att jämföra med?
  • hotten

jag tycker arinade (scandic), är extremt barnvänligt, lungt läge, stora utrymmen både allmänna å rummen, bollhav, buss går utanför dörren till centrum tar iof ca 10 min, man kan ta den bussen å byta till spårvagn el buss så kommer du till djurgården, annars stannar den bussen oxå vid djurgårdsbron.  ca 500 m till tunnelbanan. billig parkering om ni har bil. har en väldigt lung trevlig restaurang (tillhör nog inte hotellet men är där) med filtar på uteplatserna, god mat å mysigt.
    barn upp till 12 år gratis.  kostar från 690,- natten på erbjudande. annars ligger priset på ca 990,- natten ink frukost. eller 709,- om man bokar 3 nätteri följ.

• Marinja

Jag rekommenderar Scandic Hotel Hasselbacken på just Djurgården. Har bott där flera gånger. Perfekt läge med tanke på Aquaria, Junibacken, Skansen, Gröna Lund m.m.

• karinagumman

vi brukar bo på Ibis i västertorp (hägersten) lite offcity men mkt barn, billigt och trevligt...
    vi har inte bott där med barn (jo barn i magen).. det är en kvart med tunnelbanan in till stan och 600m till tbanan tror jag.. finns fler ibishotell i sthlms området om nu ngt skulle ligga bättre till för era behov...

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • karinagumman
    karinagumman skrev 2010-06-12 01:14:59 följande:
    vi brukar bo på Ibis i västertorp (hägersten) lite offcity men mkt barn, billigt och trevligt...
    vi har inte bott där med barn (jo barn i magen).. det är en kvart med tunnelbanan in till stan och 600m till tbanan tror jag.. finns fler ibishotell i sthlms området om nu ngt skulle ligga bättre till för era behov...
    http://www.ibishotel.se/
    Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • hotten
    Marinja skrev 2010-06-11 22:30:54 följande:

Jag rekommenderar Scandic Hotel Hasselbacken på just Djurgården. Har bott där flera gånger. Perfekt läge med tanke på Aquaria, Junibacken, Skansen, Gröna Lund m.m.

håller med, men jag lyckas aldrig hitta lediga rum där...
Svar på tråden Sthlm-Barnvänligt hotell till vettigt pris